اخبار سایت

اینترنت دیگر در زمان برگزاری کنکور قطع نخواهد شد




به دنبال رشد شبکه های مجازی و وسایل الکترونیکی، پدیده لو رفتن و رواج تقلب در بین برخی داوطلبان آزمون ها افزایش یافته و یکی از راه هایی که برخی مسئولان برای برگزاری سالم کنکور مطرح کردند، قطع اینترنت بود، در این باره وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرده است که اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تکلیف قطعی اینترنت در روزهای برگزاری کنکور مشخص شد؛ ماجرا از این قرار است که رئیس جمهور در جلسه ای که روز یک شنبه برگزار شد، به مسئولان تأکید کرد سلامت کنکور را از مسیری تامین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود. در نهایت وزیر ارتباطات هم در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد که اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد و این در واقع دستوری است که رئیس جمهوری صادر کردند و مطابق آن نیز  آنها عمل خواهند کرد.  

اکنون و بر این اساس به نظر می رسد تکلیف پرونده قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور، مشخص شده باشد.

حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته خود را با خبر درخواست وزیر ارتباطات  از برخی اعضای دولت جهت پیوستن به یک شبکه اجتماعی داخلی آغاز کرد. به دنبال محدودیت برخی پیام رسان های خارجی حمایت دولت از سکوها و شبکه های اجتماعی داخلی بیش از پیش شد، بنابراین اخیرا عیسی زارع پور درباره یک شبکه اجتماعی داخلی گفت که این شبکه اجتماعی داخلی حدود ۲۰۰ هزار کاربر دارد و کاربرد آن شبیه توئیتر است و می‌تواند پل ارتباطی میان مسئولان دولتی و مردم باشد. او به همه مدیران ارشد کشور توصیه کرد که عضو این شبکه شوند تا بتوانند بازخوردهای مردمی را از کف میدان از حوزه کاری خود داشته باشند.

همچنین از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای مختلفی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌ هستند. همچنین گفته شده پهنای باند این نسل از اینترنت بسیار بالاست، در همین رابطه طبق اعلام مسئولان وزارت ارتباطات باید تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۰ درصد از ارتباطات سیار را بر اساس فناوری نسل پنجم ارائه دهد.  

در هفته ای که گذشت، مدیر عامل شرکت ملی پست با حضور در یک برنامه تلویزیونی به برخی از سوال های مردم پاسخ داد. به طور مثال او درباره امکان ارسال وجه نقد از داخل به خارج از کشور گفت که بر اساس قانون نه تنها ایران بلکه تمام کشورهای دنیا متعهد هستند که اسکناس را از طریق پست جابه جا نکنند.

علاوه بر موارد ذکر شده زیان پنج هزار میلیارد تومانی مخابرات به دلیل تاخیر در ابلاغ یک مصوبه دیگر مسئله ای بود که در این هفته توسط مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مطرح شد؛ او در این زمینه گفت که پنج هزار میلیارد تومان به علت تاخیر در ابلاغ مصوبه حداقل کارکرد یا همان مصوبه ۴۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات وارد شده و طی این دو سال علاوه بر یک دهه گذشته، به علت این تاخیرها به مخابرات زیان وارد شد و اکنون شرکت مخابرات با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا