فناوری های نوین

ایران مقتدر در منطقه در ۴۵ سالگی و بلوغ فناوری های راهبردی



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همزمان با آغاز ۴۵ سالگی انقلاب یادداشتی را در اختیار خبرنگار مهر قرار داد.

مشروح این یادداشت به شرح زیر است؛

مطلع کلامم را از رهبر انقلاب وام می‌گیرم آنجا که فرمودند: انقلاب ایران همانند شجره طیبه ای است که میوه‌های ایستادگی آن به صورت عزت ملت، سربلندی سیاسی نظام اسلامی، پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی و کوتاه نیامدن در مقابل قدرت‌های زورگو تداوم پیدا کرده و اکنون برای جهانیان بدل به الگو شده است.

این الگوی ۴۵ ساله و سمبل ایستادگی حالا یک درخت تنومند و ستبری است که میوه آن در کل زمین کام همه آزادی‌خواهان جهان را شیرین کرده است.

مختصاتش در ۴۵ سالگی دو کلمه است: «ایستادگی و پیشرفت» بزرگترین گفتمانی که انقلاب اسلامی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کرده است، گفتمان علم است.

بعد از انقلاب تمرکز، توجه و تشویق به علم آموزی و کار تحقیقاتی کردن، شدت گرفت؛ تعداد دانشجویان رشد پیدا کرد و امروز کشور ما در دنیا و منطقه به عنوان یک کشور موفق در حوزه توسعه علم و فناوری شناخته می‌شود.

از زمین بازی که گاهی کنارش و گاه در میانه اش ایستاده ام میگویم؛ از جوانان، اثرگذاران و نخبگان: بعد از گذشت تقریباً دو دهه از جنبش نرم افزاری به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و شکل گرفتن تعداد بسیار زیادی شرکت دانش بنیان و فناوری‌های توسعه یافته، حوزه فناوری‌های راهبردی به رشد و بلوغ کافی رسیده است.

در سال‌های اخیر میزان سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیان‌ها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است.

اکنون بزنگاه آنست که با مشارکت و نقش آفرینی صنایع بزرگ، درخت دانش بنیان به ثمره و نتیجه اصلی خود یعنی شیرین کردن کام مردم برسد.

در این نقطه از تقویم بی تردید زبان اقتدار، زبان فناوری و اقتصاد دانش بنیان است که به لطف خداوند، ایران در این حوزه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است.

ایام االله دهه فجر و ٢٢ بهمن از روزهای بزرگ هویت ساز ماست؛ ان‌شاءالله امسال ٢٢ بهمن، مانند هرسال باشکوه و مزین به حضور برگزار خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا