اخبار سایت

افشای جزئیاتی درباره خودروی هوشمند شیائومی



پس از مدت‌ها انتظار، اطلاعاتی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که خودروی برقی شیائومی، نام تجاری پکن شیائومی SU۷ را خواهد داشت و توسط شرکت دولتی «گروهی خودروسازی پکن» تولید می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این خودرو ظاهر بیرونی براق و گزینه نصب فناوری حسگر معروف به لیدار در بالای صفحه شیشه‌ای خود برای رانندگی پیشرفته را دارد. حداکثر سرعت آن، ۲۶۵ کیلومتر در ساعت و وزنش ۲.۶۶ تن است. در این خودرو بر اساس این که از یک پیکربندی موتور واحد یا دوگانه استفاده می‌کند، از باتری‌های شرکت CATC  و شرکت BYD استفاده می‌شود.

همه خودروسازان چینی موظفند اطلاعات مدل‌های جدید را به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات ارسال کنند و محصولاتی که تایید اولیه را دریافت کرده‌اند، هر ماه در یک فهرست منتشر می‌شوند که به مدت یک هفته، هدف بازخورد عمومی قرار می‌گیرند. انتشار اطلاعات لزوما با جدول زمانی تولید محصول مرتبط نیست.

شیائومی پیش از این اعلام کرده بود که خودروی برقی این شرکت رسما در نیمه اول سال میلادی آینده راه اندازی می‌شود. شیائومی که یکی از بزرگترین برندهای محصولات الکترونیکی مصرفی چین است، به شرکت‌های دیگر فناوری مانند شرکت هواوی ملحق می‌شود که وارد بازار خودروهای برقی شده اند. محصولات این شرکت‌ها مجهز به ویژگی‌های فناوری است و قابلیت‌هایی مانند کنترل صدا و نرم افزار دستیار رانندگی، محبوب رانندگان هستند.

خودروی برقی شیائومی، یک پیوند مهم است که این شرکت قصد دارد برای اکوسیستم محصولاتش ایجاد کند. شیائومی سیستم عامل تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خانگی  خود را اصلاح کرده تا خودروهای برقی هم بتوانند در آینده از آن استفاده کنند و به این ترتیب، کاربران قادر باشند همه نوع محصولات شیائومی را از طریق یک پلتفرم واحد، کنترل کنند.

اما شیائومی وارد بازار پرازدحام و رقابتی می‌شود که برندهای برتر، محصولات جدیدی را در آن عرضه کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، امسال شاهد جنگ قیمت بوده است که پس از اقدام شرکت آمریکایی تسلا در کاهش قیمت محصولاتش روی داد و رقبایش را ناچار کند اقدام مشابهی را انجام دهند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا