اخبار سایت

قابلیت جدید چت‌جی‌پی‌تی: مکالمه صوتی با هوش مصنوعی



شرکت OpenAI امکان مکالمه صوتی با ربات هوشمند خود یعنی ChatGPT را بدون نیاز به اشتراک ChatGPT Plus راه‌اندازی کرد تا کاربران بتوانند بدون نوشتن با آن ارتباط برقرار کنند.

این شرکت در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد این ویژگی جدید برای عموم کاربران از طریق برنامه تلفن همراه ChatGPT در دسترس است؛ بنابراین برای بهره‌مندی از قابلیت گفتگوی صوتی با این ربات هوشمند دیگر نیازی به اشتراک پولی ChatGPT Plus وجود ندارد.

پس از دانلود برنامه ChatGPT و ورود به حساب کاربری، می‌توان با فشردن آیکون هدفون کنار جعبه متن، ویژگی صوتی را فعال کرد و بدون نوشتن سؤالات خود را مستقیماً از چت‌جی‌پی‌تی بپرسید.

این ویژگی جدید امکان تعامل نزدیک‌تر به شیوه انسانی و چهره به چهره را فراهم می‌کند و زبان‌های مختلف را حین صحبت بدون نیاز به تغییر تنظیمات حساب کاربری درک می‌کند. اما برای تجربه بهتر، OpenAI توصیه کرده کاربران زبان تعاملی صوتی با ChatGPT را از تنظیمات خود تغییر دهند.

گفتگوی صوتی به ده‌ها زبان از جمله فارسی، انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی پشتیبانی می‌شود.

راه‌اندازی این ویژگی در برهه زمانی حساسی اتفاق افتاده است؛ هفته گذشته شرکت OpenAI شاهد برکناری مدیرعامل و بنیان‌گذار خود سم التمن توسط هیئت مدیره و استعفای رئیس آن گرگ براکمن بود. گزارش‌ها حاکی از آنند که یکی از دلایل احتمالی این برکناری، دستیابی شرکت به الگوریتم هوش مصنوعی فراانسانی است که بشریت را تهدید می‌کند.

پس از رد شدن پیشنهاد همکاری التمن و براکمن با مایکروسافت، سرانجام مذاکرات موفقیت‌آمیز بود و التمن دوباره رئیس OpenAI شد و هیئت مدیره جدیدی موقتاً تشکیل شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا