فناوری های نوین

ایده‌های فناورانه متخصصان ایرانی خارج از کشور حمایت می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سید علی حسینی معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری درباره این فراخوان، گفت: هدف «پلتفرم کانکت پلاس» ایجاد یک پل ارتباطی میان متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ایجاد یک تعامل مثبت با ارزش‌افزوده در حوزه‌های مختلف علم و فناوری است.

وی افزود: امسال تمرکز ویژه‌ای بر بحث حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه وجود دارد و در این راستا فراخوان حمایت از هسته‌های فناور با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در حال انجام است.

حسینی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف مهم این فراخوان، حمایت از تولید محصولات فناورانه و خلاق و تأسیس شرکت در حوزه‌های مختلف علم و فناوری توسط متخصصان ایرانی با تجربه فعالیت در خارج از کشور، در راستای افزایش تأثیرگذاری این متخصصان بر اکوسیستم فناوری کشور است.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی بیان کرد: متخصصانی که تجربه حداقل دو سال فعالیت در خارج از کشور را دارند و با توجه به سوابق فعالیت فناورانه خود در خارج از کشور تمایل دارند طرح‌های خود را در داخل کشور توسعه دهند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تأیید، تا سقف یک میلیارد تومان حمایت مالی بلاعوض از طرف مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به این طرح‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

حسینی تصریح کرد: نکات مهم در ارزیابی طرح‌های ثبت شده در کارگروه‌های تخصصی، وضعیت تیم فناور و حضور یک عضو هیأت علمی در داخل کشور در هسته فناور، و همچنین مشخصات فنی طرح ارائه شده است.

با توجه به درخواست متخصصان، مهلت ارسال طرح برای این فراخوان تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ تمدید شده است؛ علاقه‌مندان می‌توانند در مدت زمان تمدید شده به سایت challenege.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام در سایت، اطلاعات خواسته شده را در فرم مربوطه تکمیل و ثبت کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا