اخبار سایت

کدام قابلیت مشهور از آیفون 15 حذف می‌شود؟




تنها یک ماه تا تاریخ پیش‌بینی‌شده عرضه آیفون ۱۵ فاصله داریم. گفته می‌شود تغییر ظاهرا کوچکی در طراحی دارد که مستعد به راه انداختن موجی از تغییرات در تجربه کاربری در آینده است. ما البته در مورد شایعه جایگزینی «Mute Switch» با دکمه اکشن چندکاره صحبت می‌کنیم.

طبق معمول، هر چیز جدیدی که اپل در ابتدا در سری گوشی‌های جدید خود معرفی می‌کند، تنها متعلق به مدل‌های Pro است، بنابراین احتمالا دکمه اکشن فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به کار می‌رود. در ابتدا تصور می‌شد که دکمه‌های ولوم نیز دوباره طراحی می‌شوند و به جای دو کلید جداگانه، به یک دکمه تنظیم صدا تبدیل می‌شوند، اما آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که حداقل امسال این اتفاق نمی‌افتد.

«Mute Switch» از سال ۲۰۰۷ که استیو جابز آیفون اولیه را معرفی کرد، وجود داشت. «Mute Switch» یکی از آن عناصر طراحی بود که آیفون را متمایز می‌کرد و سال‌هاست که بخشی از تجربه کاربر بوده است، بنابراین تعویض آن با یک دکمه مستلزم تغییری اساسی در نحوه تعامل کاربران با آیفون است.

اپل واچ اولترا را به خاطر دارید؟ خوب، این اولین (و تاکنون تنها) دستگاه اپل بود که دکمه اکشن را دریافت کرد. دکمه روی اپل‌واچ اولترا قابل برنامه‌ریزی است، به این معنی که بسته به نحوه فشار دادن آن می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی تنظیم کنید.

انتظار می‌رود دکمه اکشن که گفته می‌شود در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد، بسیار مشابه آن باشد. البته، کاربران همچنان می‌توانند از آن به عنوان راهی برای بی‌صدا کردن تلفن خود استفاده کنند، اما می‌توان آن را برای داشتن قابلیت‌های دیگری مانند راه‌اندازی دوربین یا سیری نیز سفارشی کرد.

با این حال، جالب‌تر این است که دکمه اکشن ممکن است بسته به برنامه‌ای که در حال حاضر استفاده می‌کنید، عملکرد خاصی داشته باشد. برای مثال، اگر برنامه دوربین را در نمای زنده باز کرده باشید، می‌تواند مانند دوربین‌های حرفه‌ای، به عنوان دکمه شاتر عمل کند.

به طور خاص، طبق کد موجود در نسخه بتای iOS ۱۷، اخیرا مشخص شده است که کاربران احتمالا بتوانند دکمه اکشن را تا نیمه فشار دهند تا سیستم فوکوس خودکار فعال شود و  برای گرفتن عکس، آن را به طور کامل فشار دهند. فراتر از کنترل دوربین، سایر برنامه‌ها نیز با استفاده از این سخت‌افزار جدید کار می‌کنند. 

در نهایت، یک تغییر ظاهرا ناچیز از «Mute Switch» به دکمه اکشن، محافظت بهتر در برابر آب و گرد و غبار را در پی دارد. «Mute Switch» جایی برای تجمع گرد و غبار در طول زمان بود و همچنین فضای قابل توجهی را در طراحی آیفون اشغال می‌کرد. تعویض آن با یک دکمه هر دوی این مشکلات را کاهش می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا