اخبار سایت

ايتنا – یوفوها فرازمینی نیستند!




تیم مطالعه‌ اشیاء پرنده‌ ناشناس (UFO) ناسا اولین گزارش خود را به تازگی منتشر کرده‌ و در حالی که کارشناسان این سازمان فضایی هیچ نشانه‌ای از وجود منشاء فرازمینی برای مشاهدات گزارش شده پیدا نکرده‌اند، ناسا در حال انتصاب رئیس جدیدی برای مطالعه این پدیده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ناسا در سال ۲۰۲۲ یک هیئت مستقل از کارشناسان را به منظور اطلاع خود و سایر سازمان‌های دولتی از نحوه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بهتر داده‌ها در تلاش برای درک اشیاء پرنده ناشناس یا پدیده‌های ناشناخته هوایی(UAP)  که اکنون به آن‌ها اطلاق می‌شود ایجاد کرد. این هیئت توسط وزارت دفاع ایالات متحده انتخاب شد تا نه تنها اشیاء یا وقایع موجود در هوا را که نمی‌توان فورا شناسایی کرد، در بر بگیرد بلکه آنهایی که در زیر آب یا در فضا هستند و یا بین این گستره‌ها حرکت می‌کنند را نیز شامل شود.

بیل نلسون، مدیر ناسا در روز پنجشنبه (۱۴ سپتامبر) در حین انتشار این گزارش گفت: برترین نتیجه مطالعه این است که موارد بیشتری برای یادگیری وجود دارد. تیم مطالعاتی مستقل ناسا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پدیده‌های ناشناخته هوایی منشا فرازمینی دارد، پیدا نکرده است، اما ما نمی‌دانیم که آن‌ها چه هستند.

نلسون اعلام کرد که برای بررسی بیشتر، ناسا یک مدیر تحقیقاتی جدید را برای توسعه و نظارت بر تحقیقات  پدیده‌های ناشناخته هوایی منصوب می‌کند. او گفت: ما از تخصص ناسا برای همکاری با آژانس‌های دیگر برای بررسی پدیده‌های ناشناخته هوایی استفاده خواهیم کرد.

اولین گزارش این تیم از مطالعه ‌پدیده‌های ناشناخته هوایی ناسا به معمای یوفوها کمک چندانی نمی‌کند، اما توصیه‌هایی در مورد اینکه چگونه ناسا ممکن است بتواند به پیشبرد موضوع کمک کند، ارائه می‌دهد.

در نهایت این گزارش استدلال می‌کند که ناسا می‌تواند با استفاده از ماهواره‌های رصد زمین خود برای کمک به ارائه داده‌ها و شواهد بهتر از  پدیده‌های ناشناخته هوایی، به بهترین وجه به این موضوع کمک کند.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر، تجزیه و تحلیل داده‌های پدیده‌های ناشناخته هوایی به دلیل کالیبراسیون ضعیف حسگرها، فقدان اندازه‌گیری‌های متعدد، فقدان ابرداده حسگرها و فقدان داده‌های پایه با مشکل مواجه شده است. انجام یک تلاش هماهنگ برای بهبود همه جنبه‌ها حیاتی است و تخصص ناسا باید به‌عنوان بخشی از استراتژی جمع‌آوری داده‌های قوی و سیستماتیک به ‌طور جامع مورد استفاده قرار گیرد.

نلسون طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در روز پنجشنبه (۱۴ سپتامبر) در مقر ناسا در واشنگتن دی سی برگزار شد، کمبود اطلاعات پیرامون این موضوع را تشریح کرد و افزود که از آنجایی که مشاهده یوفوها اغلب غیرقابل پیش بینی و زودگذر است، مطالعه علمی آن‌ها دشوار است.

نلسون در طول جلسه توجیهی گفت: درباره آن فکر کنید: بیشتر مشاهده‌های پدیده‌های ناشناخته هوایی به داده‌های بسیار محدودی منجر می‌شود. این امر نتیجه گیری علمی در مورد ماهیت آن‌ها را دشوارتر می‌کند. بنابراین این تیم مطالعاتی مستقل، تعدادی از دانشمندان برجسته جهان، متخصصان داده‌ها و هوش مصنوعی و متخصصان ایمنی هوافضا را گرد هم آورده است.

سایر رهبران ناسا نیز این موضوع را تکرار نموده و خاطرنشان کردند که پدیده‌های ناشناخته هوایی اغلب تنها به دلیل عدم وجود داده‌های واضح جمع آوری شده در مورد آنها ناشناس باقی می‌مانند.

نیکولا فاکس (Nicola Fox)، معاون مدیر اداره ماموریت علمی این آژانس گف: پدیده‌های ناشناخته هوایی یکی از بزرگترین اسرار سیاره ما هستند. در حالی که گزارش‌ها و تصاویر شاهدان عینی متعددی در ارتباط با آن‌ها وجود دارد، آنها پایدار نیستند، جزئیات ندارند، و مشاهدات نظارتی وجود ندارد که بتوان از آن‌ها برای نتیجه‌گیری علمی قطعی در مورد ماهیت و منشا پدیده‌های ناشناخته هوایی استفاده کرد.

در همین حال، دن ایوانز (Dan Evans)، دستیار معاون پژوهشی در اداره ماموریت علمی ناسا، تلاش‌های مطالعاتی این آژانس را از نظر ایمنی فضای هوایی ترسیم کرد.

ایوانز گفت: حضور  پدیده‌های ناشناخته هوایی نگرانی‌های جدی در مورد ایمنی آسمان ما ایجاد می‌کند و این وظیفه این کشور است که تعیین کند آیا این پدیده‌ها خطرات بالقوه‌ای برای ایمنی فضای هوایی دارند یا خیر. فراموش نکنیم که اولین حرف A در نام ناسا هوانوردی است. بنابراین با درک ماهیت  این پدیده‌های ناشناخته هوایی، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آسمان ما یک فضای امن برای همه باقی می‌ماند.

برای انجام این کار، گزارش این گروه توصیه می‌کند که ناسا باید از اداره هوانوردی فدرال (FAA) و سیستم گزارش‌دهی ایمنی هوانوردی خود برای کمک به طراحی شناسایی داده‌هایی که می‌تواند به روشن کردن معمای پدیده‌های هوایی ناشناس کمک کند، بهره ببرد. این سند همچنین استفاده از هوش مصنوعی را برای کمک به کنترل مجموعه داده‌های عظیم برای شناسایی پدیده‌های غیرعادی احتمالی توصیه می‌کند.

این گزارش همچنین شامل چندین تصویر از پدیده‌های ناشناخته هوایی است، چه آنهایی که شناسایی شده‌اند و چه آنهایی که توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد، از جمله تصویری که به نظر می‌رسد یک جسم فلزی «گوی مانند» را نشان می‌دهد که بدون روش‌های شناخته شده پیشران‌های کنونی پرواز می‌کند. در این گزارش آمده است: به دلیل اطلاعات محدود، شی ء ناشناس باقی مانده است.

این گزارش استدلال می‌کند که با نزدیک شدن به موضوع با بررسی جدی علمی، این آژانس می‌تواند به حذف تابوها و ننگ مرتبط با مطالعه یوفوها که مدت‌ها به عنوان شبه علم تلقی می‌شد، کمک کند.

همچنین در این گزارش آمده است: مشارکت ناسا در جمع‌آوری داده‌های آینده نقش مهمی در کاهش انگ مرتبط با گزارش‌دهی پدیده‌های ناشناخته هوایی ایفا می‌کند، که به احتمال زیاد در حال حاضر منجر به کاهش داده‌ها شده است.

پدیده‌های ناشناخته هوایی، در چند سال اخیر به دلیل حضور کادر سابق جامعه‌ی اطلاعاتی و اعضای نظامی ارتش برای به اشتراک گذاشتن آنچه که آنها ادعا می‌کنند برخورد با اشیاء ناشناس یا پدیده‌های غیرعادی در آسمان بوده است، مورد توجه دولت ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

چندین هوانورد سابق ارتش ایالات متحده در سال‌های اخیر در رسانه‌های خبری و مجموعه‌های مستند تلویزیونی در مورد مشاهده اشیایی که به نظر می‌رسد با درک متعارف آیرودینامیک و علم مواد سازگار نیستند صحبت کرده‌اند.

هیچ مدرک قاطعی برای این ادعاها ارائه نشده است. علیرغم این ادعاها، رئیس سازمان جدید مطالعه یوفو پنتاگون در ماه آوریل ۲۰۲۳ به کمیته خدمات مسلح سنای ایالات متحده گفت که دفتر او تاکنون هیچ مدرک معتبری از موجودات فرازمینی به دست نیاورده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا