اخبار سایت

ايتنا – چالش جدید هواوی



شرکت هواوی تکنولوژی که اخیرا برای گوشی میت ۶۰ پرو فایو جی خود در کانون توجه قرار گرفته است، هیچ محصول جدیدی ارائه نکرده بلکه رویکردی متفاوت برای غلبه بر چالش‌های تولید و زنجیره تامین را به نمایش گذاشته است. سیر میت ۶۰ پرو از مشکلات تولید تا آمار فروش چشمگیر، تاب آوری و سازگاری هواوی در مواجهه با مشکلات را نشان می‌دهد. با این حال، به نظر می‌رسد این شرکت به وضوح مشکلاتی در زمینه عرضه و تقاضا دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تصمیم هواوی برای اجرای سیستم پیش فروش برای مدل میت ۶۰ پرو، ناشی از ناتوانی این شرکت برای پاسخگویی به تقاضا بوده است. این اقدام همان طور که وانگ یانگ، تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت ریسرچ توضیح داد، یک گام استراتژیک برای خرید وقت برای دریافت سفارش از تامین کنندگان بوده است. ریشه اصلی این چالش مربوط به پردازنده پیشرفته Kirin ۹۰۰۰ است که پیرامون آن، یک پوشش محرمانگی، پویایی زنجیره تامین را پیچیده کرده و فرآیند تمهید قطعات را به شکل قابل توجهی، به تاخیر انداخته است.

در یک اقدام تقریبا غیرمعمول، هواوی یک برنامه اشتراک برای میت ۶۰ پرو اعلام کرد و تحویل ۹۰ روزه سفارش‌ها را قول داد. این رویکرد، خرید این گوشی را برای مصرف کنندگان محدود کرده و منعکس کننده تلاش برای مدیریت زنجیره تامین و در عین حال، حفظ علاقمندی مصرف کنندگان است.

با وجود این موانع، میت ۶۰ پرو، به موفقیت قابل توجهی رسیده و طبق آمار کانترپوینت، ظرف مدت هشت هفته از زمان ورود به بازار، ۲.۴ میلیون دستگاه فروش داخلی داشته است. این آمار با در نظر گرفتن محدودیت‌های تجاری آمریکا که هواوی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، چشمگیر است.

بر اساس گزارش گیزمو چاینا، سری میت ۶۰ به خصوص مدل میت ۶۰ پرو، به نماد تاب آوری هواوی تبدیل شده است. توانایی این شرکت برای پشت سر گذاشتن کمبودهای تامین و حفظ موقعیت قوی بازار به خصوص در جشنواره خرید این کشور، قابل ملاحظه بوده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا