فناوری اطلاعات

اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه اندازی می شوند



به گزارش خبرنگار مهر دکتر محمد خوانساری امروز در نخستین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و مرکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و فناوری دانشگاه در خصوص یکپارچگی خدمات امنیت در سطح‌های خدمات امنیتی در کشور گفت: تصمیم داریم تا در سطح کشور اپرتورهای خدمات امنیتی ایجاد کنیم تا با تدابیر انجام شده خدمات را به صورت یکپارچه از هر دستگاه داشته باشیم.

وی در خصوص آمار پنجره خدمات دولت هوشمند افزود: در حال حاضر در پنجره خدمات دولت هوشمند ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده داریم و بیش از ۳ هزار خدمت در این پنجره خدمات دولت هوشمند در نظر گرفته ایم.

خوانساری در ادامه در خصوص اتصال بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند گفت: بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره خدمات ملی دولت هوشمند متصل شدند و اگر ۱۴۵ دانشگاه دولتی و دانشگاه‌های دیگر را در نظر بگیریم، این عدد به نسبت تعداد دانشگاه‌ها عدد مطلوبی نیست.

وی به موضوع دولت اکترونیک و امنیت اشاره کرد و ادامه داد: تمام خدمات باید از طریق پنجره خدمات دولت هوشمند باشد شاید در ابتدا می انتظار داشتیم تنها ۳۰ درصد خدمات از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند باشد اما حال باید تا آبان ماه امسال تمام دستگاه ها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

خوانساری در ادامه تصریح کرد: هر استعلامی که نیاز است باید به صورت استعلامات الکترونیک انجام شود و نیاز به استعلام کاغذی نیست. در حال حاضر برخی دستگاه ها از استعلامات الکترونیکی بسیار استفاده می کنند اما برخی دیگر هنوز این استعلام الکترونیک را آغاز نکرده اند.

وی به موضوع هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: در هوشمند سازی حداقل ۲۰ درصد خدمات به صورت بر خط و بدون دخالت عامل انسانی بدون اخذ هر گونه مدرک از متقاضی خدمت باید تا تیر ماه انجام گیرد.

خوانساری همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده در پنجره خدمات ملی دولت هوشمند داریم و بیش از  ۳هزار خدمت در این پنجره وجود دارد گفت: پنجره ملی مکان ورود یکپارچه خدمات دولتی است. ۳ میلیون نفر در طرح یارانه از پنجره ملی خدمات ملی دولت  استفاده کردند و همچنین طرح اینترنت خبرنگاری، سامانه فرزندپروری و جوانی جمعیت، ثبت نام کتب درسی از طریق این پنجره واحد انجام شده است.

وی افزود: در شش ماه سال گذشته حجم بالای حملات را در مراکز آموزشی داشتیم و حدود ۴۸ مرکز آموزش عالی مورد این حمله و اختلال قرار گرفتند بنابراین حوزه تامین امنیت بخش کلیدی است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا