فناوری های نوین

همکاری علمی و تجاری ستاد توسعه زیست‌فناوری با اندونزی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صبح امروز نشستی با حضور هیئتی از اندونزی، دبیر ستاد زیست ‌فناوری و مدیران چند شرکت پیشرو در حوزه زیست فناوری در محل این ستاد برگزار شد. هدف از این نشست بررسی زمینه های توسعه روابط علمی و تجاری دو کشور در حوزه زیست فناوری بود.

محمد حسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق در آغاز با اشاره به تاریخچه طولانی روابط تجاری بین دو کشور عنوان کرد: ما امیدواریم تا این تاریخچه به تقویت رابطه بین دو کشور کمک کند و باعث شود تا کشورهای ایران و اندونزی این بار در زمینه علم و فناوری رابطه خود را شکل دهند.

وی در ادامه افزود: کشور ما در دو دهه اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه بیولوژی داشته‌ به طوری که اکنون در حال صادر کردن فناوری هستیم بوده با چند کشور در حال تولید محصول مشترک هستیم.

متالهی با اشاره به این که اندونزی بزرگترین مجمع‌الجزایر جهان است، گفت: با توجه به خطوط ساحلی گسترده ایران، آبزی پروری در ایران از اهمیت زیادی برخوردار ست و ما امیدواریم که بتوانیم در این حوزه با کشور اندونزی همکاری داشته باشیم.

او در ادامه افزود: علاوه بر توسعه خوراک آبی؛ اصلاح نژاد مولکولی، توسعه فناوری‌های جدید در زمینه بیوداروها، واکسن‌های انسانی و دامی، آفت‌کش‌های زیستی و پروبیوتک‌ها در حوزه انسانی و دامی از جمله حوزه‌هایی هستند که می‌توانند مجاری جدی همکاری باشند.

متالهی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با توجه به اسلامی بودن هر دو کشور، همکاری ایران و اندونزی رفاه و سلامتی را برای مردم دو کشور فراهم آورد.

در پایان، نماینده هیئت اندونزیایی ابراز امیدواری کرد تا ارتباطات دو کشور به صادرات و واردات محدود نشود و دو کشور توسعه و تولید مشترک محصولات را آغاز کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا