اخبار سایت

اولین اتصال اینترنت ماهواره‌ای با موبایل عادی و بدون نیاز به تجهیزات + ویدئو



اولین اتصال اینترنت ماهواره‌ای گوشی موبایل عادی بدون نیاز به تجهیزات توسط یک شرکت آمریکایی انجام شد.

به گزارش ایتنا یک مسئول شرکت AST Space Mobile گفت: در 19 سپتامبر توسط یک ماهواره آزمایشی از نوع BlueWalker 3 که به مدت یک سال در مدار بوده است، اخیراً اولین تماس تلفنی 5G خود را به یک تلفن هوشمند معمولی در یک منطقه فاقد ارتباط سلولی مخابره کرده است.

مدیر ارشد استراتژی شرکت مزبور گفت، یک مهندس با یک تلفن Samsung Galaxy S22 در نزدیکی هانا، هاوایی، در 8 سپتامبر با موفقیت به ماهواره متصل شد تا تقریباً دو دقیقه با مهندس دیگری در اسپانیا چت کند.

به گفته وی، در ناحیه‌ای که آنتن موبایل و وایفای در دسترس نبود، و بدون نیاز به هر گونه سخت‌افزار دیگری، موبایل از طریق ماهواره به شبکه موبایل اپراتور AT&T وصل شده است، و توانسته علاوه بر مکالمه صوتی و تصویری با یک گوشی دیگر، با سرعت 14 مگابیت بر ثانیه ارتباط اینترنتی برقرار نماید.

گفتنی است هدف این شرکت آمریکی، از بین بردن نقاط کور در شبکه‌های موبایل، به ویژه در نقاطی است صرفه اقتصادی برای راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی وجود ندارد یا چالش‌های فیزیکی در این راه وجود دارد.

این شرکت قادر است با ماهواره‌هایش برای ساکنان این نواحی پوشش شبکه موبایل اپراتورهای محلی رو ارائه دهد.

بنابراین هدف این شرکت جایگزین کردن اپراتورها و دکل‌های مخابراتی با ماهواره نیست، بلکه این دو مکمل یکدیگر خواهند بود.

این شرکت برای این هدف در حال حاضر با بیش 40 اپراتور در سراسر جهان قرارداد همکاری منعقد کرده تا پوشش شبکه آنها را به مناطق دور از دسترس گسترش دهد.

 




 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا