اخبار سایت

ابهام در تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران



اوایل تیرماه سال جاری بود که نامه‌ای مبنی بر عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی منتشر شد که بلافاصله از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شد با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه اعلام کردند با مشاهده آمار ۱۹۵ غالب شکایت‌هایی که مردم دارند نسبت به خدمات‌دهی، سرویس‌هایی است که شرکت مخابرات می‌دهد مخصوصا در حوزه تلفن ثابت که این موضوع نشان می‌دهد این اپراتور باید وضعیت خود را اصلاح کند.

به گفته وی آنچه که آنها از این اپراتور خواسته‌اند اگر برای افزایش شبکه، کیفیت خدماتی که ارایه می‌دهد در قالب جدیدی که وزارت ارتباطات برای خدمات‌رسانی به مردم در حوزه ارتباطات ثابت پیش‌بینی کرده تضمینی ندهد، دلیلی برای تمدید پروانه آن ندارند.

در همین رابطه محمدرضا بیدخام – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد که رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبهم و نامشخص است و درخواست‌های اعلام شده غیرمتعارف و همراه با قابلیت تفاسیر مختلفی است. 

وی همچنین افزود: اقدامات مجموعه محترم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با لحاظ کردن شرایط مندرج در مفاد پروانه شرکت مخابرات ایران انجام شود و شروط اعلامی باید مرجع قانونی و از شفافیت لازم داشته باشد.  

 

بیدخام گفت: در حال حاضر با توجه به مدارک موجود عملا دلیلی بر تمدید پروانه وجود ندارد و این تمدید قبلا انجام شده است و مشکلی برای ادامه فعالیت این شرکت در زمینه‌های مختلف مندرج در پروانه شرکت وجود ندارد اما ما همواره همکاری لازم را با مجموعه محترم وزارت ارتباطات را داشته‌ایم و در حال حاضر هم مشغول گفت‌وگوها و اقدامات سازنده‌ای در این باره هستیم. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه سخنانش با بیان اینکه با مدارک مثبتی که داریم پروانه شرکت عملا تمدید شده است، تشریح کرد: با توجه به مدارکی که به ما ابلاغ شده عملا پروانه شرکت تمدید شده است اما مواردی وجود دارد که باید با گفت‌وگوهای سازنده و منطقی حل شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا