اخبار سایت

آیا دونالد ترامپ به توییتر بازمی‌گردد؟



وبسایت خبری-تحلیلی آکسیوس روز چهارشنبه، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳، از قول برخی منابع خود نوشت شماری از مشاوران و نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، به او توصیه کرده‌اند بار دیگر فعالیت‌ در شبکه اجتماعی توییتر را آغاز کند. 

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، حساب کاربری ترامپ در توییتر همچنان ۸۷ میلیون دنبال‌کننده دارد؛ پس از وقایع ۶ ژانویه ۲۰۲۱، و یورش به ساختمان کنگره ایالات متحده، شرکت توییتر حساب کاربری ترامپ را تعلیق کرد. او از آن تاریخ به‌بعد، حتی پس از انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک و لغو محدودیت‌های اعمال‌شده بر حساب کاربری ترامپ، هیچ توییتی منتشر نکرده است. 

اما حالا وبسایت آکسیوس می‌نویسد، گروهی از مشاوران و نزدیکان چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا به او توصیه کرده‌اند بار دیگر حساب کاربری‌ در توییتر را فعال کند. 

این وبسایت خبری-تحلیلی در بخشی از گزارش روز چهارشنبه نوشت، در میانه رقابت‌های انتخاباتی ترامپ با شماری از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ و همچنین رسیدگی دستگاه قضایی ایالات متحده به کیفرخواست‌های صادر شده علیه ترامپ در ایالت‌های نیویورک و فلوریدا، مشاوران او بر این باورند که حضور مجدد رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در توییتر فعالیت‌های سیاسی ترامپ را هدفمندتر خواهد کرد.

یکی از افراد نزدیک به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، در گفتگو با این وبسایت تاکید کرد که بازگشت رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به توییتر می‌تواند به‌عنوان ابزاری به‌منظور مقابله با اتهام‌های طرح شده علیه او عمل کند. 

 

آکسیوس از قول مایک دیویس، یکی از متحدان ترامپ، چنین نوشت: «پرزیدنت ترامپ باید بار دیگر شکوه را به توییتر بازگرداند؛ می‌خواهم او پیش از داغ شدن مبارزات انتخاباتی به توییتر برگردد.» به‌گزارش آکسیوس، دیویس تاکید کرد اگرچه اقدام ترامپ در تاسیس شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» (Truth Social) و فعالیت در این شبکه اجتماعی، منفعت اقتصادی برای او در پی دارد، اما فعالیت در توییتر منافع سیاسی او را تامین می‌کند.

از زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا ترامپ را به نگهداری اسناد محرمانه دولت فدرال آمریکا در اقامتگاهش متهم کرد، فعالیت او در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» نیز افزایش یافت و مطالبی علیه دادستان‌ها یا برخی مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، منتشر کرد. 

با این‌وجود برخی افراد مطلع به آکسیوس گفتند دونالد ترامپ مالکیت ۹۰ درصد از سهام شرکتی تحت عنوان «رسانه و فناوریِ ترامپ» (Trump Media & Technology) را در اختیار دارد؛ شرکتی که شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» نیز یکی از زیرمجموعه‌های آن به‌حساب می‌آید. 

منابع مطلع اکسیوس می‌گویند، ارزش این شرکت حدود پنج تا ۲۵ میلیون دلار است؛ ارزشی که در صورت حضور مجدد ترامپ در توییتر می‌تواند با کاهش روبرو شود. به‌همین دلیل برخی ناظران بر این باورند که احتمال دارد ترامپ به توییتر بازگردد، اما محتواهای اختصاصی‌ را تنها در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» منتشر کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا