اخبار سایت

همکاری هواوی با خودروسازی چینی چانگان



هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت جدید در تحقیقات و توسعه، تولید، فروش و خدمات سیستم‌های خودرویی هوشمند و راه‌کارهای قطعات، فعالیت خواهد کرد.

در بیانیه هواوی آمده است: شرکت جدید برای پیشبرد نوآوری و برتری در فناوری خودروی هوشمند و ارتقای شکوفایی و گسترش پیشرفت صنعت خودرو، با شرکای خود کار خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت خودروسازی چانگان در اظهارنامه‌ای نزد بازار سهام شنزن اعلام کرد نسبت سهام و میزان سرمایه توزیع شده، توسط دو طرف مذاکره خواهد شد. دو شرکت به اتفاق هم از هدف این شرکت جدید برای تبدیل شدن به پیشروی صنعت در سیستم‌های هوشمند خودرویی مستقر در چین، حمایت خواهند کرد.

یو چنگدونگ، مدیر عامل هواوی و رئیس واحد راه‌کارهای خودروهای هوشمند، در مراسم امضای قرارداد در شنژن گفت: این سازنده تلفن هوشمند با شرکت‌های خودروسازی بیشتری، همکاری خواهد کرد تا از فرصت‌های برقی سازی و تحول هوشمند صنعت خودرو استفاده کند.

هواوی مکررا اعلام کرده که به تنهایی خودرو تولید نخواهد کرد و از خودروسازان دیگر برای تولید خودروهای بهتر، کمک می‌گیرد.

هواوی با چانگان و همچنین سایر شرکت‌ها از جمله گروه سرس همکاری دارد. این سازنده تلفن هوشمند و گروه سرس، مشترکا خودروهایی با برند Aito از جمله مدل M۷ تولید می‌کنند.

شرکت هواوی همچنین خودروی سواری اس ۷ را با خودروساز چینی چری تحت برند جدیدی به نام Luxeed ساخته است که قصد دارد به عنوان رقیبی برای مدل S تسلا معرفی کند.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی در اکتبر اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار سفارش برای مدل اصلاح‌شده M۷ خود در ۲۵ روز اول فروش دریافت کرده است. بر اساس آمار ماه اوت، Aito  در میان پنج تولیدکننده پرفروش خودروهای پاک در چین قرار دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا