اخبار سایت

بازار جهانی موبایل با «صفحه نمایش نانو» متحول می‌شود



کاهش کنونی فروش گوشی‌های هوشمند که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد، به دلایل متعددی از جمله رکود اقتصادی جهانی با افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین در بازار، و همچنین فقدان تغییرات عمده در مدل‌هایی است که کاربران را ترغیب به تعویض گوشی‌های خود می کند.

اما به نظر می رسد که دنیای تلفن‌های هوشمند در حال آماده شدن برای حرکت به مرحله کاملاً جدیدی پر از نوآوری است که در توسعه خود از ریتمی که در این صنعت از بدو پیدایش آن حاکم بوده است فراتر می رود.

به گزارش ایتنا و به نقل از العین، بر اساس گزارش CCS Insight، انتظار می‌رود سازندگان گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۲۴ تا ۵ سال آینده، شروع به تولید گوشی های مجهز به صفحه نمایشی می کنند که قابلیت بازسازی خود را دارد.

به گفته CCS Insight، روشی که یک صفحه نمایش گوشی خود تعمیر می‌تواند کار کند، استفاده از یک لایه نانو روی سطح صفحه نمایش است. اگر در معرض خراش قرار گیرد، این لایه ماده جدیدی ایجاد می‌کند که خراش را پر می‌کند.

لایه نانو از ماده‌ای بر پایه کاربیدها، نیتریدها، بوریدها، اکسیدهای فلزات واسطه و عناصر دیگر تشکیل شده است و به شکلی نامرئی برای اصلاح خود عمل می کند، زیرا ورود این فناوری به صفحه نمایش گوشی کل صنعت را به مرحله جدیدی از نوآوری سوق خواهد داد که ممکن است بدنه گوشی را نیز در بر گیرد، به ویژه از آنجایی که نانو لایه نتایج اثبات شده ای را در بهبود مقاومت در برابر خوردگی و افزایش دوام در مقایسه با پوشش های سنتی نشان داده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا