اخبار سایت

طراح اپل به پروژه سخت‌افزاری هوش مصنوعی پیوست



بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: در راستای تلاش جانی آیو و سام آلتمن، تانگ تان، یکی از مدیران باسابقه اپل، به شرکت طراحی «لاو فرام» (LoveFrom) جانی آیو خواهد پیوست که ظاهر و توانمندی‌های محصول جدید را شکل خواهد داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته منابع آگاه، آلتمن که به چهره هوش مصنوعی مدرن تبدیل شده است، قصد دارد نرم افزار این دستگاه هوش مصنوعی را تامین کند.

این کار، یکی از بلندپروازانه‌ترین تلاش‌های جانی آیو از زمان ترک اپل در سال ۲۰۱۹ برای تاسیس شرکت «لاو فرام» است. این طراح افسانه ای، برای کمک به طراحی محصولاتی نظیر آی‌مک، آیفون و آیپد در دوران استیو جابز فقید، معروف است. او اکنون امیدوار است پروژه دستگاه جدید هوش مصنوعی را به یک شرکت جدید تبدیل کند اما کار ساخت این دستگاه هنوز در مراحل اولیه است. تلاش‌ها فعلا روی استخدام افراد نخبه و طراحی مفاهیم، متمرکز است.

تانگ تان، مهندسی سخت افزار این پروژه را هدایت خواهد کرد و همزمان، در شرکت «لاو فرام» کار می‌کند. بلومبرگ پیش از این گزارش کرده بود که این مدیر، از سمت نائب رئیس طراحی آیفون و اپل واچ، کناره گیری کرده است. وی تا فوریه در اپل خواهد ماند با این حال، مسئولیت‌هایش در ماه جاری، تقسیم شدند.

آلتمن که در نوامبر، از سمت مدیرعاملی شرکت OpenAI اخراج و سپس دوباره در این سمت ابقا شد، به دلیل تامین مالی برای پروژه‌های دیگر، خشم بعضی از اعضای هیأت مدیره را برانگیخته است. یکی از این کارها، همکاری با جانی آیو بوده است. همچنین آلتمن به ماسایوشی سون، رئیس گروه سافت بانک پیشنهاد کرده است در شرکت جدید، سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری انجام دهد.

برای اپل، خروج تانگ تان از این شرکت، به منزله مهاجرت یک نابغه طراحی است. از سال ۲۰۱۹، حدود ۱۴ عضو تیم سابق جانی آیو در اپل، این شرکت را ترک کرده اند. تنها نیمی از ده‌ها طراحی که زمانی با جانی آیو کار می کردند، در اپل مانده اند.

اپل اوایل امسال، ایوانز هانکی، جانشین جانی آیو را تنها پس از چند سال حضور در این سمت، از دست داد. این فرار مغزها، اپل را بدون جایگزین مناسب گذاشته است. اپل به جای انتخاب یک مدیر جدید برای هدایت طراحی، از جف ویلیامز، مدیر عاملیاتی خود برای نظارت مستقیم بر طراحان شرکت، استفاده کرده است.

در این بین، شرکت «لاو فرام»، مشتریان برجسته‌ای برای خود پیدا کرده است و یک قرارداد سه ساله با اپل برای ادامه خدمات مشاوره دارد اما این رابطه در سال ۲۰۲۲ خاتمه پیدا کرد. در مجموع، بیش از ۲۰ کارمند سابق اپل، به این شرکت طراحی پیوسته اند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا