اخبار سایت

ایلان ماسک انتشار همزمان تیتر و لینک را پولی می‌کند



ماسک اواخر روز دوشنبه در پیامی اعلام کرد که شبکه «ایکس» قصد دارد عنوان متصل به لینک یا پیوند اخبار را حذف کند و فقط تصویر اصلی خبر را به همراه مقدمه آن که حاوی خلاصه پیوند خبر است، در این پلتفرم حفظ کند تا به ظاهر انتشار اخبار فضای کمتری را در خط زمانی ایکس اشغال کنند. 

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، این حرکت، احتمالاً تلاشی از سوی ماسک برای ترغیب کاربران به صرف زمان بیشتر در شبکه «ایکس» و مجبور کردن آنها به پرداخت هزینه اشتراک برای اطلاع از جزئیات اخبار سرویس‌های خبری است.

هنوز مشخص نیست که این حرکت چه تاثیری بر تبلیغ‌کنندگان در توییتر آنهم روی پلتفرمی خواهد گذاشت که ایلان ماسک پیش از این در ماه ژوئیه ادعا کرده بود ماهانه ۵۴۰ میلیون کاربر فعال دارد.

 

در حال حاضر سرویس‌های خبری می‌توانند لینک یا پیوند اخبار منتشر شده خود را به همراه تیتر و تصویر، آدرس منبع و حتی خلاصه‌ای از اخبار منتشر کنند که چنین قالبی، به جذب خواننده همچنین کلیک‌های بیشتر برای آژانس‌های خبری کمک می‌کند.

اما از این به بعد، دادن فضای بسیار کمتر به آژانس‌های خبری برای انتشار لینک اخبارشان آنهم بدون فضایی برای تیتر، برای آنها راهی نمی‌گذارد جز این که به سراغ سرویس ممتاز شبکه «ایکس» یا همان سرویس پریمیوم بروند و با پرداخت پول بیشتر، اجازه انتشار اخبار با یک پست تا ۲۵۰۰۰ کاراکتر را دریافت کنند.

تا کنون با تغییراتی که ماسک در این شبکه به وجود آورده، مشترکان سرویس پریمیوم می‌توانند در ازای پرداخت پول، ویدیوهای طولانی‌تری پست کنند، پست‌های آن‌ها بالاتر نشان داده می‌شود و تبلیغات کمتری نیز در صفحات خود می‌بینند.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا