اخبار سایت

تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد



مجید فولادیان- مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی-  اظهار کرد: این سامانه که به عنوان یک مرجع یکپارچه برای دسترسی به خدمات مختلف دولتی عمل می‌کند، در راستای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و ارائه هوشمندانه خدمات به مردم طراحی شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی حضور مردم در پنجره واحد دولت هوشمند را بیانگر موفقیت این طرح در جذب و خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش فاصله بین مردم و ادارات دولتی دانست و گفت: در حال حاضر، اتصال دستگاه‌های اجرایی به درگاه مذکور به ۹۸ درصدی رسیده است.

فولادیان افزود: از جمله پرکاربردترین سامانه‌های ملی و استانی متصل به پنجره ملی دولت هوشمند می‌توان به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تامین اجتماعی و پنجره واحد دانشگاهی وزارت علوم اشاره کرد که بیشترین استقبال را از سوی مردم در ماه اخیر داشته‌اند.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم و استفاده از سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان بهمن ماه، به بیش از ۳ میلیارد فراخوانی رسیده است.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله خدمات حوزه سلامت، امور مالیاتی، آموزش‌وپرورش، خدمات بیمه‌ای، امور بانکی و دانشگاهی، به یکی از ابزارهای اصلی در تحقق دولت الکترونیک تبدیل شده است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، فولادیان تاکید کرد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، توسعه و بهبود پنجره ملی خدمات دولت هوشمند جهت ارائه با کیفیت خدمات، همچنان در دستور کار قرار دارد تا از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین، پاسخگویی به نیازهای شهروندان به شیوه‌ای هوشمندانه‌تر صورت پذیرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا