فناوری اطلاعات

حمایت دادگاه تجدیدنظر از شکایت سهام داران از شرکت اچ پی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس این شکایت اچ پی با استفاده مخفیانه از روش‌های زیان‌آور برای مشتریان به دنبال افزایش میزان فروش لوازم چاپ خود در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بود.

دادگاه نهم تجدیدنظر ایالات متحده، حکم قاضی مبنی بر رد دعوی را که خیلی دیر ارائه شده بود، لغو کرد. سرمایه گذاران می‌گویند تا زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، شرکت اچ پی را به دلیل افشای عملکرد خود در حوزه فروش در سپتامبر ۲۰۲۰ جریمه ۶ میلیون دلاری نکرد، این کلاهبرداری کشف نشد.

دارن رابینز، وکیل صندوق بازنشستگی که این پرونده را مدیریت می‌کند، گفت اعلام این نظر به سرمایه گذاران و شاکیان کمک خواهد کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد برخی از مدیران منطقه‌ای HP از مشوق‌هایی برای تسریع فروش استفاده کردند که انتظار داشتند در سه ماهه بعدی محقق شود. همچنین مدیران فروش به توزیع‌کنندگانی که محصولات HP را در خارج از حوزه کاری خود به فروش می‌رساندند، تخفیف‌های فراوان غیرقانونی می‌دادند و با این کار هم به فروشندگان محلی آسیب می‌زدند و هم خط‌مشی‌های شرکت را نقض می‌کردند.

اچ پی به موقع به سرمایه گذاران و سهام داران اعلام نکرده که چگونه با این اقدامات که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ رخ داد، باعث کاهش حاشیه سود و افزایش موجودی محصولات اچ پی در این شرکت فناوری مستقر در پالو آلتوی کالیفرنیا شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا