اخبار سایت

آیفون ۱۶ پرو تغییراتی را در دکمه‌های Action و Capture اعمال می‌کند!


نمونه‌های اولیه آیفون ۱۶ پرو که توسط وب‌سایت مک‌رومرز MacRumors مشاهده شده است، نشان می‌دهد که اپل بار دیگر طراحی دکمه Action را بهینه‌سازی کرده و اکنون این دکمه بسیار شبیه به دکمه Action موجود در آیفون ۱۵ پرو است. اپل تاکنون تغییراتی را در اندازه و طراحی دکمه Action آیفون ۱۶ پرو داده بود، اما در آخرین مرحله توسعه نمونه «Proto2»، این شرکت به طراحی آزمایش‌شده اولیه خود بازگشته است.

 پیش‌تر گفته شده بود که ابعاد و طراحی دکمه‌ اکشن در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس تغییر می‌کند.

قرار است دکمه اکشن تا اواخر سال ۲۰۲۴ در هر چهار مدل آیفون ۱۶ به کار گرفته شود. تصاویری که به تازگی از نسخه آیفون ۱۶ پرو منتشر شد دکمه اکشن حالت جامد را به خوبی نشان می‌دهد. ابتدا شرکت کوپرتینویی قصد داشت از دکمه فیزیکی و مکانیکی در سری جدید استفاده کند. علاوه براین، اندازه دکمه Action را نیز تغییر داد. به عنوان نمونه اگر به نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو دقت کنید متوجه می‌شوید که اندازه آن بزرگتر شده است.

مک‌رومرز به‌طور دقیق‌تر می‌گوید غول کوپرتینویی در فرایند توسعه‌ سری آیفون ۱۶ به‌عنوان بهترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۴، چهار نسخه‌ مختلف از دکمه‌ اکشن را مورد آزمایش قرار داده است. آنها ابتدا از یک دکمه ولوم صدا یکپارچه و یک دکمه Action کوچک استفاده کردند سپس، یک دکمه یکپارچه صدا با یک دکمه بزرگ Action و یک دکمه Capture، دکمه‌های جداگانه صدا با یک دکمه Action بزرگ و یک دکمه Capture همسطح را جایگزین آن کردند.

 

اولین نمونه‌های اولیه شناخته‌شده از آیفون ۱۶ پرو دارای یک دکمه صدا یکپارچه و یک دکمه کوچک چندمنظوره Action، هر دو در سمت چپ، با یک دکمه پاور در سمت راست بودند. این طراحی در ابتدا به‌عنوان بخشی از پروژه Bongo توسعه یافت که تلاشی برای آوردن دکمه‌های لمسی آیفون ۱۵ پرو بود. درحالی‌که این پروژه درنهایت به‌دلیل نتایج تست غیررضایت‌بخش و نرخ بالای خرابی سخت‌افزار لغو شد، بخش‌هایی از طراحی Bongo، یعنی دکمه صدا یکپارچه، راه خود را به طرح‌های اولیه آیفون ۱۶ پرو پیدا کرد.

دومین نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو نیز از یک دکمه ولوم یکپارچه استفاده می‌کرد، اما یک دکمه Action بزرگتر داشت که اندازه آن نزدیک به دکمه‌های صدا بود. این نمونه اولیه همچنین دارای یک «دکمه Capture» اضافی در سمت راست زیر دکمه پاور بود.

نمونه‌های اولیه بعدی به‌جای طراحی دکمه‌های یکپارچه، دارای دکمه‌های صدا جداگانه بودند. با این دکمه‌های جدیدتر، اپل برنامه‌ریزی کرد که یک دکمه اکشن خازنی و دکمه Capture را اضافه کند که هر دو هم‌سطح با فریم دستگاه بوده و دارای فناوری تشخیص فشار هستند.

اپل با جدیدترین طراحی “Proto2” یک بار دیگر دکمه Action را تغییر داده است. اپل اکنون یک دکمه Action کوچکتر را انتخاب کرده است که مشابه دکمه Action آیفون ۱۵ پرو است و ظاهر بزرگتر را کنار می‌گذارد.

 تا زمان رونمایی سری آیفون ۱۶ هنوز هشت ماه فاصله داریم. احتمال دارد تا آن زمان طراحی این دکمه ها باز هم تغییر کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا