فناوری های نوین

معاون علمی رییس جمهور به ژنو می رود



امیرحسین میرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از سفر دو روزه دکتر دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری به ژنو خبر داد و گفت: امروز ۱۰ آبان ماه معاون علمی رئیس جمهور برای حضور در نشست مجمع اجتماعی سازمان ملل که با موضوع حقوق بشر برگزار می‌شود، به ژنو سفر خواهد کرد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ضمن اشاره به اینکه نشست امسال با محوریت «نقش علم، فناوری و نوآوری در توسعه عدالت عمومی و صیانت از حقوق بشر» برگزار می‌شود، افزود: این نشست‌های سازمان ملل یک برنامه رسمی دارد و یک تعداد سمن نشست‌های جانبی نیز برگزار می‌کنند و در همین راستا چند سمن ایرانی چندین نشست در حوزه نقش علم و فناوری در حوزه حقوق بشر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ریاست این نشست‌های دوره‌ای بر عهده ایران است، خاطرنشان کرد: به همین منظور از دکتر دهقانی به عنوان مهمان ویژه دعوت شده است و در واقع ایشان سخنران اصلی در مجمع اجتماعی سازمان ملل خواهند بود.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: تحولات ایران در حوزه علم و فناوری، افزایش رفاه مردم با استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری، راهبردهای ایران در مقابله با ویروس کرونا، راهکارهای فناورانه ایران برای ارتقا سلامت جامعه، اشتغال فناورانه، حل معضلات اجتماعی با فناوری‌های نرم از مهم‌ترین محورهای سخنرانی معاون علمی در این نشست خواهد بود.

میرآبادی ادامه داد: در کنار این برنامه رسمی، چند برنامه جانبی مثل بازدید از مجموعه سرن بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در حوزه فیزیک ذرات و همچنین ملاقات با مدیر کل سازمان مالکیت معنوی (WIPO) در نظر گرفته شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا