فناوری های نوین

توسعه باتری نانو برای استفاده در دوچرخه‌ های برقی



به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy)،گروه نوآوری باتری سوتریا (Soteria) و شرکت انرژی ولتاپلکس برای تمرکز بر روی باتری‌های بهبود یافته با گرافن به منظور استفاده در دوچرخه الکترونیکی وارد همکاری مشترک شدند.

قرار است این کنسرسیوم روی نگرانی‌های ایمنی مربوط به باتری‌های دوچرخه الکترونیکی کار کنند. این گروه با هدف تجاری‌سازی بسته‌های باتری لیتیوم یون تقویت شده با گرافن غیرقابل نفوذ و برای ارائه در سال ۲۰۲۴ فعالیت می‌کنند.

به‌عنوان بخشی از فرآیند تولید، نانوتک انرژی جمع‌کننده‌های جریان پلیمری فلزی سوتریا را با الکترولیت و الکترودهای اختصاصی خود ترکیب می‌کند تا سلول‌های انرژی بالا و فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. این سلول‌ها در ابتدا در تأسیسات نانوتک انرژی در چیکو، کالیفرنیا با برنامه‌ریزی برای گسترش ظرفیت تولید در آمریکا و اروپا تولید می‌شوند. سپس ولتاپلکس انرژی (Voltaplex Energy) از این سلول‌ها برای توسعه بسته‌های باتری که به طور خاص برای بازار دوچرخه‌های برقی، روباتیک، پزشکی و نظامی طراحی شده است، استفاده می‌کند. گسترش به سایر بازارهای دستگاه‌های کوچک نیز پیش بینی شده است.

برایان مورین، مدیرعامل گروه نوآوری باتری سوتریال، بر قدرت فناوری و مشارکت تولید تأکید کرد و گفت: «دسترسی به این سلول‌های دارای گرافن غیر قابل اشتعال، ولتاپلکس را قادر می‌سازد تا نیازهای فعلی را بدون به خطر انداختن ایمنی ارائه دهد.»

ولتاپلکس انرژی اولین شرکتی خواهد بود که این سلول‌ها را به بازار عرضه می‌کند و قصد دارد آنها را در دسترس سایر تولیدکنندگان قرار دهد. باتری برو (Batterybro)، شرکت خواهر ولتاپلکس، مقادیر کمی از این سلول‌ها را توزیع می‌کند و مصرف‌کنندگان قادر به خرید این باتری‌ها خواهند بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا