اخبار سایت

چین و خودروی برقی؛ باطری با برد ۴۰۰ کیلومتر و شارژ ۱۰ دقیقه



شرکت چینی CATL بزرگترین سازنده باطری خودروهای برقی در جهان است و در اغلب شرکت‌های خودروسازی این کشور سهم دارد.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، خبرگزاری آلمان روز پنج‌شنبه، ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) گزارش داد این شرکت اعلام کرده موفق به تولید باطری‌ای شده که صنعت خودروهای برقی را متحول می‌کند.

بنابر این گزارش باطری موسوم به Shenxing که شرکت چینی از آن رونمایی کرده طی فقط ۱۰ دقیقه شارژ می‌شود و تا ۴۰۰ کیلومتر برد دارد.

شرکت خودروسازی تسلا می‌گوید باطری‌های نسل سوم این شرکت در مدت ۱۵ دقیقه شارژ می‌شوند و می‌توانند تا ۲۷۵ کیلومتر برد داشته باشند.

تولید انبوه باطری‌های جدید شرکت CATL قرار است در سال جاری میلادی آغاز شود و برد آنها تا ۷۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

 


 

کارخانه باطری‌سازی چینی در آلمان




چین مدت‌هاست در عرصه رقابت در زمینه تولید خودروی برقی و باطری آن در جهان پیشتاز است. شرکت CATL سال ۲۰۲۲ نخستین کارخانه تولیدی خارج از چین خود را در ایالت تورینگن آلمان راه انداخت.

این کارخانه که نزدیک شهر ارفورت، مرکز ایالت تورینگن احداث شده ظرفیت تولید سالانه ۳۰ میلیون سلول باطری برای خودروهای برقی را دارد.

شرکت چینی می‌گوید باطری‌های جدید خودروهای برقی آن در دمای معمولی فضای سربسته طی ۱۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ می‌شوند و این زمان در دمای تا منهای ۱۰ درجه حدود نیم ساعت خواهد بود.

 

هدف‌گذاری؛ کاهش قیمت و امکان استفاده همگانی




وو کای، سرپرست بخش تحقیقات شرکت CATL تاکید می‌کند که برای این که استفاده از خودروی برقی برای همه شهروندان ممکن باشد باید فناوری‌های پیشرفته به گونه‌ای عرضه شود که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

این شرکت می‌گوید باطری Shenxing گام بلندی در عرصه توسعه ساخت باطری برای خودروهای برقی است و می‌تواند استفاده همگانی از این خودروها در سراسر جهان را شتاب بخشد.

تلاش برای تولید باطری‌هایی با برد بیشتر و زمان شارژ کمتر توسط شمار دیگری از شرکت‌های مهم در کشورهای دیگر در جریان است.

در این زمینه متناسب بودن قیمت باطری‌های جدید که در نهایت در بهای خودروهای برقی تاثیری مهم خواهد داشت از اهمیت زیادی برخوردار است و ظاهرا چین در این رقابت به سرعت در حال پشت سر گذاشتن دیگر رقیباناست.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا