دانش و علم

تمام پژوهش ها باید به سمت ثروت آفرینی و حل مسائل کشور پیش برود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) در نشست با نخبگان فناور به توسعه علوم جدید در حوزه ی فناوری تاکید کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: رتبه کشورمان در تولید علم ۱۵ و در نوآوری و فناوری ۶۰ است و باید این اختلاف بین تولید علم و فناوری در کشور کم شود.

وی اظهار داشت: برای مرجع شدن لازم است در علوم جدید و محصولات نوین پزشکی سرآمد شد و برای این منظور ماموریت هایی به دانشگاه ها سپرده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: رشد ۳۵ درصدی در حوزه شرکت های دانش بنیان در یک سال گذشته از مجموعه اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری بوده است و با توجه به اینکه در حوزه نوآوری و فناوری جوان هستیم تمرکز بر توسعه زیر ساخت های دانش بنیان از برنامه های کلان دولت سیزدهم بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از نقش های حاکمیت تبیین نیازهای کلان و تعریف ماموریت ها است. در همین راستا معاونت تحقیقات و فناوری ظرفیت های کلان را شناسایی کرد و در نهایت به دانشگاه ها ماموریت هایی برحسب نیاز کشور سپرد.

پناهی افزود: یکی از فعالیت های کلان در کشور، تقویت استانداردهای لازم جهت استفاده از محصولات دانش بنیان کشور بوده است. محصولات دانش بنیان کشور قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است به طوریکه در یکسال گذشته ۱۸ نوع محصول دانش بنیان به خارج از کشور صادر شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا