اخبار سایت

جمعیت هلال احمر گناوه آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران

سیف الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک سال جدید اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه در ۲ حوزه امداد و نجات و خدمات بشردوستانه در طول سال و بخصوص در تعطیلات نوروزی مشغول فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان و همشهریان است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه افزود: این جمعیت دارای ۲ پایگاه امداد و نجات است، که یکی از این پایگاه‌ها، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بینک در محور گناوه – دیلم و در فاصله ۲۵ کیلومتری در کنار روستای بینک مستقر است و نیروهای جمعیت هلال احمر در این پایگاه شامل پنج نیروی نجات گر و ۲ خودرو شامل یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو نجات در طول سال به طور شبانه روزی در طول سال به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: در حوزه دریا نیز یک پایگاه امداد و نجات ساحلی در کنار ساحل بندر گناوه مستقر شده است که با یک دستگاه قایق «جیمینی» نجات و ۴ نیروی نجات گر که در طول طرح تعطیلات نوروز عملیات امداد و نجات را در کنار نیروهای ناجی غریق اداره ورزش و جوانان انجام خواهند داد.

جمعیت هلال احمر گناوه آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران

غلامی تصریح کرد: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه، یک پست راهنمای مسافران نوروزی در ورودی شهر گناوه در کنار میدان بسیج این بندر مستقر شده است که اعضای جوانان جمعیت در این پست حضور دارند و خدمات آموزشی، راهنمای مسافران، خدمات بهداشتی و توصیه‌های ایمنی را به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: نمازخانه جمعیت هلال احمر و فضای دوستدار کودک نیز در نظر گرفته شده است تا فرزندان مسافران و گردشگران بتوانند در حین رفع خستگی و استراحت خانواده، از این فضا استفاده کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: پست دیگر جوانان و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر در ورودی بندر ریگ مستقر شده است و همین خدمات را ارائه می‌دهد که اعضای خانه هلال بندر ریگ با ما در این خدمات همکاری دارند.

وی گفت: یک کمپ نیز در کنار ساحل روستای جزیره برپا شده است که نیروهای جمعیت بیشتر آموزش و راهنمای مسافران و گردشگران را انجام می‌دهد.

جمعیت هلال احمر گناوه آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران

اجرای پویش ملی بهرفت

وی با اشاره به اجرای پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) توسط این جمعیت گفت: این پویش شامل چندین مورد از جمله در حین خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتر مقصد سفر برای استراحت توقف کنیم، پس از هر یک ساعت و نیم رانندگی توقف و ۱۵ دقیقه استراحت و سپس به مسیر ادامه دهیم، با بستن کمربند، ایمنی خود، سرنشینان و کودکان در حین سفر را تأمین کنیم، همواره از سالم بودن خودرو از لحاظ فنی اطمینان حاصل کنیم، از کودکان در طول سفر مراقبت کنیم، در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنیم و سرعت و سبقت مجاز رانندگی را رعایت کنیم، است.

رئیس هلال احمر شهرستان گناوه بیان کرد: مسافران و رانندگانی که به این شهر وارد می‌شوند در بدو ورود با مطالعه این میثاق نامه آن را امضا و به این پویش ملی می‌پیوندند.

جمعیت هلال احمر گناوه آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران

غلامی تصریح کرد: امروز در نخستین روز سال جدید نیز مسؤولان شهرستان گناوه و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور در محل پست ورودی شهر گناوه به این پویش ملی پیوستند.

منبع:مهر

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا