اخبار سایت

رونمایی اوپو از عینک هوشمند با قابلیت‌های چشمگیر


این عینک که اوپو ایر گلس ۳ (Oppo Air Glass 3) نام دارد، یک نمونه اولیه است که به نظر می‌رسد یک نسخه «معمولی» از عینک باشد، اما دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوشمند است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در ظاهر، این عینک‌ها از نظر اندازه نسبتا معمولی با شیشه شفاف هستند. با این حال، هر یک از این لنزها می‌توانند تصاویر رنگی را به شما نشان دهند و اوپو این عینک را سبک‌ترین عینک واقعیت افزوده دو چشمی جهان می‌نامد.

وزن آنها حدود ۵۰ گرم است و با در نظر گرفتن راحتی و استفاده روزانه طراحی شده‌اند.

اوپو پیشرفت‌های فنی زیادی را برای نازک کردن قاب و ارائه یک تجربه خوب با نمایشگرهای اپتیکال نازک انجام داده است.

موج‌برهای رزینی برای تصویربرداری تنها ۰.۸۸ میلی‌متر ضخامت دارند و داده‌های تصویر را از پروژکتورهای میکروال‌ای‌دی (MicroLED) کوچک که می‌توانند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی در هر چشم ارائه دهند، به دست می‌آورند. این عینک دارای ضریب شکست ۱.۷۰ است که بسیار نزدیک به ضریب ۱.۵ شیشه بوده و این به معنی کاهش اثرات رنگین کمانی در هنگام برخورد نور به شیشه است.

 

عینک هوشمند اوپو با بلندگوهایی در فریم عرضه می‌شود که برای برقراری تماس و همچنین تعامل با اپلیکیشن‌ها طراحی شده است.

 برای بهبود حریم خصوصی و کیفیت تجربه کاربر، اوپو از چیزی که آن را «فناوری میدان صوتی معکوس» می‌نامد، استفاده می‌کند و ظاهرا افراد نزدیک به کاربر قادر به شنیدن صدای بلندگوهای عینک نیستند. با وجود این، اوپو ادعا می‌کند که کیفیت صدا برای شنونده غنی و عمیق است.

کنترل عینک از طریق صفحات لمسی روی فریم‌ها انجام می‌شود.
 

مهمترین مورد جدید در اینجا یک دستیار صوتی کاملا جدید هوش مصنوعی است که روی مدل زبانی بزرگ «AndesGPT» خود شرکت اوپو کار می‌کند.

هوش مصنوعی روی عینک نیست و برای تعامل با آن باید با اپلیکیشن موجود در گوشی هوشمند جفت شوید. گفته می‌شود که «AndesGPT» در جستجوی اطلاعات و جمع‌آوری پرسش‌ها برای کارهای کمی پیچیده‌تر، مانند تهیه برنامه‌های سفر، مؤثر است.

 

در مورد عملکردها این عینک در حال حاضر اصول اولیه تماس‌های صوتی، پخش موسیقی و مرور تصاویر رنگی را پوشش می‌دهد. اوپو قصد دارد در نسخه‌های بعدی، ناوبری، ترجمه و اطلاعات سلامتی و تناسب اندام را اضافه کند.

واضح است که اوپو قصد دارد قبل از عرضه چند نمونه اولیه دیگر را بررسی کند. بنابراین، هیچ تاریخ عرضه یا حتی پنجره‌ زمانی وجود ندارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا