اخبار سایت

توضیحات سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی




روز گذشته اخباری به نقل از مهدی موحدی بک‌نظر- سخنگوی سازمان امور مالیاتی-  در گفت‌وگو با یک رسانه منتشر شد که توضیحاتی از نحوه ارائه مالیات اینفلوئسرها در شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد. بر این اساس و به نقل از او اینگونه اعلام شد که در پاسخ به این سوال که یک شبکه اجتماعی داخلی هم شامل این موضوع می‌شود یا خیر اعلام کرده بود شبکه اجتماعی (روبیکا) پلتفرم جدیدی است و تعداد دنبال کننده‌ها در این پلتفرم  به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌رسد و افرادی که درآمد آنها شناسایی شده در پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشتند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به دنبال انتشار این بخشی از صحبت‌های وی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها شائبه‌ای نسبت به تعداد کاربران شبکه اجتماعی ذکر شده ایجاد شد، بنابراین این پلتفرم امروز در توضیحاتی که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داد، درباره آمار اعلام شده از سوی سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است: از سخنان ایشان کاملا مشخص است که در مورد تعدادِ دنبال‌کنندگان صفحاتِ برخی از اینفلوئنسرها صحبت می‌کنند و این سخنان، ارتباطی با میزان آمار کلی پلتفرم روبیکا ندارد. اما برخی رسانه‌ها این اعداد را با آمار کاربران فعال در روبیکا مقایسه کرده‌اند که می‌تواند ناشی از یک اشتباه رسانه‌ای، خبری باشد.

بنابراین ذکر این نکته مهم است که  این اپلیکیشن، یک پلتفرم با خدماتی متنوع از جمله پیام‌رسان، سرویس تماشای فیلم و سریال، فروشگاه، کسب درآمد و … است و روبینو، به‌عنوان سرویس شبکه اجتماعی این سوپر اپلیکیشن، صرفا یکی از خدمات این پلتفرم محسوب‌ می‌شود. بنابراین ارتباط دادن میزان میانگین تعداد دنبال‌کنندگان صفحات در روبینو به آمار کلی این اپلیکیشن، ارتباط درست و صحیحی نیست.  گفتنی است آمار کاربران  این شبکه اجتماعی در فایربیس، که ابزاری جهانی و متعلق به گوگل است، کاملا مشخص و توسط کارشناسان احصا شده است.

در همین رابطه بخوانید:

– پلتفرم‌های داخلی کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند!

از سوی دیگر سخنگوی سازمان امور مالیاتی هم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ارائه توضیحاتی در این باره تصریح کرد که در احکام بودجه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ قانونی وجود داشت ناظر به اخذ مالیات از درآمدهای تبلیغاتی کاربران رسانه‌های کاربرمحوری مانند اینستاگرام که شامل افرادی می‌شود که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند. در این میان این سوال مطرح شد که آیا این مالیات شامل  یک شبکه اجتماعی داخلی می‌شود یا خیر.

وی ادامه داد: پاسخ این است که روبیکا در سال‌های مذکور یک رسانه جدید بوده و دنبال کننده‌های یک کاربر در آن زمان به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌رسیدند. منظور من این نبود که روبیکا ۵۰۰ هزار نفر هم دنبال کننده ندارد. به طور کلی اظهارنظر من درمورد تعداد دنبال‌کننده‌های یک کاربر بود و شخصا اصلا در جریان نیستم چند کاربر در روبیکا فعال هستند.

شایان ذکر است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان خود بارها به آمار پیام رسان ها و شبکه اجتماعی های اجتماعی داخلی اشاره کرده که در تازه ترین آمار اعلام شده توسط وی مشخص شده شبکه اجتماعی مورد بحث در این گزارش، ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و هر کاربری که در یک ماه گذشته یک بار از آن استفاده کرده باشد، در این آمار لحاظ شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا