اخبار سایت

۵ فیلم جذاب درباره هوش‌ مصنوعی که نباید از دست بدهید!


فیلم‌های درباره هوش مصنوعی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی هستند. این فیلم‌ها معمولاً با موضوع تکنولوژی‌های پیشرفته هوش مصنوعی و رباتیک ساخته می‌شوند. در این مطلب به معرفی ۵ فیلم جذاب درباره هوش‌ مصنوعی می‌پردازیم

فیلم‌های درباره هوش مصنوعی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی هستند. برخی این فیلم‌ها تخیلی و علمی-تخیلی هستند و برخی دیگر با سبک درام، ترسناک، اکشن و هیجانی ساخته می‌شوند. 

در این فیلم‌ها، معمولاً هوش مصنوعی به عنوان یک شخصیت اصلی یا فناوری مهمی نمایش داده می‌شود و داستان بر اساس برخورد انسان‌ها با آن و اثرات آن بر زندگی‌شان پیش می‌رود.

اگرچه فیلم‌های درخشان متعددی در این مسئله ساخته شده است اما در این مطلب، ۵ فیلم را انتخاب کرده‌ایم که در فرهنگ عامه تاثیرگذارتر ظاهر شده‌اند و دیدگاه‌های تفکربرانگیزی نسبت به هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.
 

۵ فیلم جذاب درباره هوش‌ مصنوعی که نباید از دست بدهید:

 

فراماشین – Ex Machina
فیلم «Ex Machina» یک فیلم درام و علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۱۴ است که توسط آلکس گارلند نوشته و کارگردانی شده است. 

داستان فیلم در مورد یک برنامه‌نویس جوان به نام کالب، که برنده یک مسابقه توسعه نرم‌افزار در شرکت بزرگ تکنولوژی “Blue Book” شده است. 
کالب به آزمایشگاه شرکت دعوت می‌شود تا با یک ربات هوشمند به نام «آوا» که توسط موسس شرکت ناتان ساخته شده است، ملاقات کند.

فیلم فراماشین یا اکس ماکینا با بودجه‌ ۱۵ میلیون دلاری، به فروش ۳۶ میلیون دلاری رسید و از سوی منتقدان، یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ لقب گرفت. 

 

لوسی – Lucy
فیلم «Lucy» یک فیلم علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۱۴ است که توسط لوک بسون نوشته و کارگردانی شده است.
داستان فیلم در مورد یک دختر جوان به نام لوسی می‌باشد که به طور اتفاقی دارویی را می‌خورد که باعث افزایش قدرت مغزی او می‌شود.

 

او – Her
فیلم «Her» یک فیلم درام عاشقانه و علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۱۳ است که توسط سپایک جونز نوشته و کارگردانی شده است.

داستان فیلم درباره یک نویسنده به نام مورت که به تازگی از یک رابطه رو به نابودی خود بازمی‌گردانده است و به دنبال راهی برای ترمیم قلبش است. او به طور اتفاقی با یک سیستم عامل هوشمند به نام «سامانتا» آشنا می‌شود که به نظرش بهترین دوستش می‌شود.

 

من ربات هستم – I, Robot
فیلم «I, Robot» یک فیلم علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۰۴ است که بر اساس داستان دوستان رباتیکی ایزاک آسیموف ساخته شده است.

داستان فیلم در سال ۲۰۳۵ در شهری آینده‌نگر به نام شیکاگو رخ می‌دهد، جایی که ربات‌های پیشرفته از شرکت اسپانسر، در خدمت انسان‌ها قرار گرفته‌اند.

 

بلید رانر 2049 – Blade Runner 2049 
فیلم «Blade Runner 2049 » یک فیلم علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۱۷ است که به کارگردانی دنی ویلنوو و با بازی هریسون فورد، رایان گاسلینگ و آنا د آرماس ساخته شده است؛ این فیلم ادامه‌ای برای فیلم بلید رانر اولیه ساخته شده در سال ۱۹۸۲ است.
در دنیای ۲۰۴۹، دنیایی پس از ۳۰ سال از زمان فیلم اول، شرکت Wallace Corporation به دنبال پیدا کردن ربات‌های قدیمی و ارتقای آنها به ربات‌های جدید می‌باشد.

 «ک»، با بازی رایان گاسلینگ، یک بلید رانر جدید است که به دنبال پیدا کردن ریشه‌یابی یک راز قدیمی و خطرناک است.

منبع: العین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا