فناوری های نوین

برنامه ویژه معاونت علمی برای تولید انبوه دانش بنیان ها



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه بازدید از مرکز رشد و نوآوری نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: مراکز نوآوری و فناوری که در شهرستان‌ها و استان‌های کشور در حال توسعه هستند به ویژه مراکزی که متصل به نهادها و بازار می‌شوند، توفیقات خوبی دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه نوشهر شهری علاقه مند به حوزه نوآوری است و همچنین ظرفیت‌های نوآوری خوبی نیز دارد، افزود: مرکزی که امروز از آن بازدید کردیم، یکی از نمونه‌های موفقی است که سعی کرده با سختگیری، مجموعه‌های دانش بنیان و خلاق را برای حمایت و توسعه انتخاب کند.

دهقانی با بیان این مطلب که نیروی انسانی علاقه مند به فناوری یکی دیگر از مزیت‌های استان مازندران به شمار می‌رود، گفت: حمایت‌های خوبی از سوی معاونت علمی از مراکز رشد صورت گرفته و امیدواریم در راستای توسعه بازار محصولات و تجاری سازی آن گام‌های بیشتری برداشته شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن بیان اینکه برای ایجاد زیر ساخت‌های تولید انبوه دانش بنیان‌ها برنامه‌های ویژه ای در دستور کار خواهیم داشت، گفت: اجرای این برنامه تا یکی دو ماه آینده شروع می‌شود.

وی افزود: همه واحدهای دانش بنیان و فناور مورد حمایت معاونت علمی هستند اما به صورت ویژه توجه به آمایش و فرصت‌های سرزمینی برای معاونت مهم است؛ از همین رو به این شاخص که شرکت و مجموعه فناور چه میزان در سرزمین و منطقه خود تأثیر گذار است، توجه می‌شود.

دهقانی بیان کرد: همچنین توجه می‌شود که چه میزان محصول با اشتیاق از سوی بازار مواجه است. این رویکرد در راستای حمایت از تولید اقتصاد دانش بنیان در دستور کار قرار دارد و در توسعه فناوری نیز، معاونت علمی از یکسری فناوری‌های خاصی که در کشور آینده ساز و روندهای روز دنیا هستند، حمایت می‌کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از دانشگاه علوم دریایی نوشهر نیز گفت: شهرستان نوشهر به عنوان یکی از شهرهای فعال غرب استان مازندران از پتانسیل‌های ویژه ای برخوردار است. صبح امروز از شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی بازدید کردم که واقعاً بی نظیر بود و پتانسیل توسعه را دارد.

ناخدا یکم دکتر حسن محمدی درباره این مرکز به خبرنگاران گفت: این مرکز در سال ۹۳ با حمایت دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر و پارک مازندران فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز ۹۸ جلسه جذب و پذیرش واحدهای فناور برگزار شده است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری نوشهر ضمن بیان این مطلب که تاکنون ۲۱ واحد فناور در این مرکز جذب شده است، افزود: این واحدهای فناور در ساختمانی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مستقر شدند که با حمایت معاونت علمی و دانشگاه دریانوردی در این مکان مستقر شده اند.

محمدی با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم دریایی از واحدهای فناور، تصریح کرد: دانشگاه علوم دریایی در کنار پارک علم و فناوری مازندران، وظیفه خود می‌داند که از پژوهشگران و فناوران در حوزه تجاری سازی محصولات حمایت کند.

مدیر مرکز رشد نوآوری نوشهر بیان کرد: در این راستا واحدهای پذیرش شده در این مرکز در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، گردشگری و صنایع دریایی و فنی و مهندسی فعالیت دارند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا