اخبار سایت

سقوط ۳.۶ درصدی سهام اپل



بارکلیز، دومین کارگزاری است که رتبه‌ای معادل «فروش» را به سهام اپل داد که اکنون منفی‌ترین توصیه‌ها را در دو سال گذشته دریافت کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سهام اپل، هفت درصد از وزن بازار اس اند پی ۵۰۰ را به دوش می‌کشد. شاخص اس اند پی ۵۰۰، روز سه شنبه، ۰.۵۶ درصد نزول کرد. اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در سال ۲۰۲۳، حدود ۵۰ درصد رشد ارزش سهام را تجربه کرده بود و در اواسط دسامبر، به بالاترین رکورد سال دست یافته بود.

اپل از اوایل سال ۲۰۲۳، با کندی تقاضا برای محصولات این شرکت، از آیفون گرفته تا رایانه مک، دست و پنجه نرم می‌کند و عملکردش در چین هم پس از احیای برند هواوی، نگران کننده شده است.

تیم لونگ، تحلیلگر بارکلیز در یادداشتی برای مشتریان این شرکت، با اشاره به ضعف بازار چین و تقاضای کمتر در بازارهای توسعه یافته، نوشت: آیفون ۱۵، کم فروغ بود و بر این باوریم که آیفون ۱۶ هم همین طور خواهد بود.

طبق آمار شرکت LSEG، لونگ برای درستی توصیه‌هایش درباره اپل، چهار ستاره از پنج ستاره را کسب کرده است.

بارکلیز همچنین هشدار داد ریسک‌ها برای کسب و کار خدمات اپل که در کشورهایی شامل آمریکا بر سر شیوه‌های اداره فروشگاه برنامه خود، زیر ذره بین رفته، افزایش پیدا کرده است.

کسب و کار خدمات اپل در سال‌های اخیر، اغلب رشد بیشتری از بخش سخت افزارهای اپل داشت و اکنون حدود یک چهارم از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

ارزش سهام اپل روز سه شنبه، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ریزش کرد و سهام این شرکت در ۱۸۵ دلار و ۶۴ سنت بسته شد.

بارکلیز، رتبه سهام اپل را از «خنثی»، به «کم وزن» تنزل داد و هدف قیمتی ۱۲ ماهه خود را یک دلار کاهش داد و به ۱۶۰ دلار رساند. آخرین بار رتبه سهام اپل در ژوئیه سال ۲۰۲۲ تنزل داده شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران به طور متوسط با میانگین قیمت ۲۰۰ دلار، به سازنده آیفون رتبه «خرید» داده اند. سهام این شرکت حدود ۲۸.۷ برابر برآورد سود ۱۲ ماهه آینده خود معامله می‌شود که بسیار بالاتر از ۱۹.۸ شاخص اس اند پی ۵۰۰ است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا