اخبار سایت

عرصه برای هواوی در اروپا تنگ‌تر می‌شود



روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا مشغول بررسی ممنوعیت اجباری استفاده از شرکت‌هایی که ممکن است خطر امنیتی در شبکه‌های 5G  ایجاد کنند، از جمله شرکت هواوی چین، برای کشورهای عضو این بلوک است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مقامات آگاه به این روزنامه گفتند: این اقدام در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده بروکسل نسبت به تعلل برخی از کشورها برای اقدام در این زمینه صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که کشورهای عضو می‌توانند حضور فروشندگان پرریسک 5G مانند هواوی را در بخش‌های اصلی شبکه مخابراتی خود محدود یا حذف کنند و در آن زمان در برابر فشار واشنگتن برای ممنوعیت کامل شرکت‌های مخابراتی چین مقاومت کرده بود.

در گزارش فایننشیال تایمز آمده است که تیه‌ری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا جمعه گذشته در جلسه‌ای به وزیران مخابرات اعلام کرده بود که تنها یک سوم کشورهای اتحادیه اروپا ممنوعیت هواوی را در بخش‌های حساس اجرا کرده اند.

این روزنامه نوشت: از آنجا که دستورالعمل‌ها در سال ۲۰۲۰ به ممنوعیت کامل اشاره نداشتند، اگر کشورهای عضو مانند آلمان به تعلل در این باره ادامه دهند، اتحادیه اروپا می‌تواند ممنوعیت اجباری را برای شرکت‌هایی که به نظر می‌رسد یک ریسک امنیتی هستند، اعمال کند.

بر اساس گزارش رویترز، یک منبع دولتی در مارس اظهار کرده بود که آلمان سرگرم بررسی ممنوعیت برخی قطعات شرکت‌های چینی هواوی و ZTE در شبکه مخابراتی خود است که اقدامی قابل توجهی برای رفع نگرانی‌های امنیتی است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا