فناوری اطلاعات

فراخوان همکاری بین المللی محققان ایرانی با چین و ترکیه



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور(INSF)، این صندوق در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی در نظر دارد ۳ فراخوان مشترک بین المللی را در بهار سال ۱۴۰۲ اعلام کند.

این فراخوان ها در راستای محققان ایرانی و فعالیت ها در عرصه های بین المللی است.

صندوق علمی راه ابریشم (همکاری با آکادمی علوم چین)

فراخوان صندوق علمی راه ابریشم برای هشتمین سال به صورت مشترک با آکادمی علوم چین (CAS) در حوزه مهندسی زیستی و فناوری نانو برگزار می‌شود. در این فراخوان حداکثر ۶ طرح پژوهشی و ۳ کارگاه پژوهشی که به صورت مشترک توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و اعضای هیأت علمی آکادمی علوم چین تدوین ارائه شود، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. زمان اعلام این فراخوان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ است.

سومین فراخوان بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC)

فراخوان مشترک با بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC) برای سومین بار برگزار خواهد شد. در این فراخوان حداکثر از ۱۵ طرح پژوهشی که به صورت مشترک توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی سراسر کشور چین تهیه شده، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

زمان تقریبی اعلام این فراخوان ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ است. زمان دقیق و حوزه‌های علمی مورد حمایت در این فراخوان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نخستین فراخوان شورای پژوهش علم و فناوری ترکیه (TUBITAK)

فراخوان مشترک با شورای پژوهش علم و فناوری ترکیه (TUBITAK) برای نخستین بار برگزار می‌شود و در آن حداکثر از ۵ طرح پژوهشی فناورانه حمایت خواهد شد. صندوق در این فراخوان در نظر دارد برای اولین بار قالب حمایتی ۲+۲ را در دستور کار خود قرار دهد؛ در این قالب حمایتی یک تیم متشکل از بخش دانشگاهی و بخش صنعت کشور ایران و یک تیم متشکل از بخش دانشگاهی و بخش صنعت کشور ترکیه به صورت مشترک طرح پژوهشی فناورانه ارایه می‌دهند. زمان تقریبی اعلام این فراخوان ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ است. زمان دقیق و حوزه‌های علمی مورد حمایت در این فراخوان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا