فناوری اطلاعات

دیپ فیک بلای جان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این چالش در آمادگی های مربوط به کمپین های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی آمریکا اهمیت زیادی یافته است. این درحالی است که شکوفایی هوش مصنوعی مولد در سال گذشته به افزایش تولید تصاویر جعلی منجر شد که تا حد زیادی واقعی به نظر می رسیدند.

در پی این روند تصاویر دیپ فیک یا محتوای دستکاری شده که شباهت زیادی به یک شخصیت واقعی دارند نیز گسترده تر شدند.

چنین رویدادی ممکن است در بستر سیاسی برای متهم کردن رقبا به ارائه اظهار نظر یا انجام کاری استفاده شود که رای دهندگان را گمراه می کند. هفته گذشته گروه «پابلیک سیتیزن» از FEC پرسیده آیا می تواند قانونی در سطح فدرال وضع کند که «سوتعبیر کلاهبردارانه» برای محتوای دیپ فیک نیز به کار رود یا خیر. آژانس فدرال قبول کرده این سوال را بررسی کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و کمپین های تبلیغاتی هدف گیری رقبا را از هم اکنون آغاز کرده اند. اما نکته متمایز درباره این انتخابات، محتوای دستکاری شده در تبلیغات است.

در اوایل سال جاری میلادی همین رسانه (اینترستینگ انجینرینگ) گزارش داد یک آگهی کمیته ملی جمهوریخواهان(RNC) از تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی برای ایجاد تصویری منفی از احتمال برنده شدن جوبایدن (رییس جمهور فعلی )، برای دومین دوره ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد.

درماه ژوئن سال جاری میلادی نیز ران دی سانتیس کاندیدای حزب جمهوریخواه از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی برای هدف گرفتن رقیبش (دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا) استفاده کرد.

قانونگذاران دموکرات معتقدند پیشرفت ها در فناوری هوش مصنوعی شناسایی کمپین های کلاهبرداری از واقعی را برای رای دهندگان سخت تر می کند و از FEC خواسته اند در این زمینه اقدامی انجام دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا