فناوری اطلاعات

برگزاری رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس)



به گزارش خبرنگار مهر، هاشم آقازاده امروز در نشست خبری اولین رویداد بین المللی تأمین مالی نوآوری و فناوری که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: پیشرفت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در تأمین مالی و توسعه سرمایه گذاری مؤثر است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: تاکنون روال تأمین مالی برای اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور بر مبنای تأمین مالی دولتی بوده است که از طریق نهادهایی چون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شد.

وی با بیان اینکه این منابع محدود است، گفت: فعالان این حوزه در حال توسعه کمی و افزایش حجمی منابع مالی مورد نیاز هستند.

آقازاده با بیان اینکه بازار پولی و بانکی، بورس بیمه و شرکت‌های بزرگ و عمومی، شتابنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری را از ابزارهای تأمین مالی اکوسیستم دانش بنیان کشور هستند، گفت: در سال گذشته تصمیم به برگزاری رویدادی در حوزه تأمین مالی با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان گرفته شد.

وی در مورد این رویداد خاطر نشان کرد: رویداد فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. محور بحث و تبادل نظر این رویداد، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تأمین مالی است. همچنین سیاستگذاری این رویداد به ریاست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خواهد بود.

در ادامه این نشست، سجاد عباسی دبیر رویداد اینوتکس با اشاره به برگزاری رویداد فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس گفت: رویداد اینوتکس طی برگزاری ۱۱ دوره ۳ هدف توسعه شبکه سازی در زیست بوم نواوری، ایجاد ارتباطات B۲B و توسعه سرمایه گذاری در حوزه نوآوری بوده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد کافه سرمایه در حاشیه رویداد اینوتکس با هدف ایجاد ارتباط میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران گفت: اولین رویداد فینوتکس از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در دو بخش برگزار خواهد شد.

سجادی بخش اول را بخش نمایشگاهی دانست و اظهار کرد: در این بخش میزبان نهادهای سرمایه گذار چون بانک‌ها، شرکت‌های خطر پذیر و صنعت بیمه و بازار سرمایه هستیم و متقاضیان برای شرکت در بخش نمایشگاهی این رویداد تا انتهای فرودین ماه است. بخش دوم بخش رویدادی است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا