اخبار سایت

رکورد بازی کامپیوتری تتریس توسط یک نوجوان ۱۳ ساله شکسته شد



بازی «تتریس» که در آن بازیکن باید بلوک‌هایی را که از بالای صفحه نمایش به پایین می‌آیند، طوری کنار هم در یک ردیف قرار دهد که خراب شوند، در سال ۱۹۸۹ روی کنسول بازی ننیتندو رونمایی شد و از آن زمان به بعد به یکی از بازی‌های کامپیوتری محبوب تبدیل شده است. 

حالا ویلیس نوجوان ۱۳ ساله مشهور به «بلو اسکوتی» توانسته به مرحله یا سطح ۱۵۷ این بازی برسد که در واقع بزرگ‌ترین دستاورد در تاریخ ۳۴ ساله این بازی به شمار می‌رود. 

در این بازی، سرعت پایین آمدن بلوک‌ها، در هر مرحله یا سطح سریع‌تر می شود و در سطح ۲۹ به سریع‌ترین حد ممکن می‌رسد. این سرعت تا جایی بالا می‌رود که دیگر چپ و راست کردن معمولی بلوک‌ها جوابگو نیست و بازیکن باید به روش‌های پیچیده‌تری برای ماندن در مسابقه متوسل شود.

به همین دلیل معمولا بازیکنان در مرحله ۲۹ حذف می‌شوند و دیگر نمی‌توانند بیش از این پیش بروند. 

در سال ۲۰۱۱ یک گیمر توانسته بود با تکنیکی ابداعی که در آن انگشتان خود را می‌لرزاند، به مرحله یا سطح ۳۰ برسد و این رکورد به مدت هفت سال بی‌رقیب ماند. سپس در سال ۲۰۱۸ یک گیمر دیگر موفق شد سطح ۳۱ را هم تجربه کند و همین بازیکن درنهایت در سال ۲۰۲۰ رکورد خود را تا سطح ۳۵ بهبود بخشید.

اما کاری ویلیس کرده، فراتر از همه آنها بوده و حالا به مرحله ۱۵۷ که در واقع پس از آن بازی دیگر به پایان می‌رسد و دیگر امکان افزایش سطح آن وجود ندارد، رسیده است. این دستاورد بزرگ ویلیس با واکنش سازندگان این بازی هم رو به رو شد. 

مایا راجرز مدیرعامل تتریس در بیانیه‌ای گفت: «به اسکوتی آبی برای دستیابی به این دستاورد خارق‌العاده تبریک می‌گویم. او توانست با شاهکار خود تمام محدودیت‌های از پیش تعیین شده این بازی افسانه‌ای را نادیده بگیرد.» 

مایا راجرز همچنین اعلام کرد «تتریس» که امسال چهلمین سال تاسیس خود را جشن خواهد گرفت، مراسمی برای پیروزی ویلیس برگزار خواهد کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا