اخبار سایت

حمایت ایرانسل از پایان‌نامه‌های دانشگاهی با تمرکز بر هوش مصنوعی



به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران که پیش از این، در سال‌‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱، طرح همکاری پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر و حمایت از تولیدات دانشجویی را در دستور کار قرار داده بود، با هدف توسعه این فعالیت‌ها، امسال نیز فهرست اولویت‌های پژوهشی خود را با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی، منتشر کرد.

بر همین اساس ایرانسل تا کنون از پژوهش‌ها و پایان‌های نامه‌های دانشگاهی با موضوعات مختلف حمایت کرده و امسال نیز علاوه بر ارتباط با دانشگاه‌های برتر از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تربیت مدرس و…، از تمام دانشجویان دعوت می‌کند تا پژوهش‌های خود را جهت حمایت‌های مادی و معنوی، ارائه کنند.

ایرانسل این طرح را با هدف گسترش ارتباط با جامعه دانشگاهی و جذب نخبگان علمی، افزایش آگاهی‌بخشی از برند ایرانسل نزد دانشگاهیان و نیز انجام پژوهش‌های دانشگاهی با هدف استفاده از یافته‌های پژوهشی در کسب‌وکار، اجرا کرده است.

در این طرح، مجموعه «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)»، بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل که آزمایشگاه هوش مصنوعی نیز راه‌اندازی کرده، با اعلام اولویت‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف، از دانشجویان علاقه‌مند دعوت کرده است تا با مراجعه به وب‌سایت ایرانسل و مشاهده فهرست این اولویت‌ها، موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند از میان موضوع‌های اعلام‌شده در وب‌سایت ایرانسل، موضوع مورد علاقه‌شان را انتخاب و پروپوزال پژوهشی خود را برای ارزیابی، به ایرانسل ارسال کنند. پس از بررسی و تأیید کمیته ارزیابی و تکمیل فرم پژوهشی، برای دانشجو «راهبر پژوهش» تعیین می‌شود و در طول مدت انجام پژوهش، به او کمک کرده و این پژوهش، از حمایت مادی و معنوی ایرانسل برخوردار می‌شود.

ایرانسل‌لبز همچنین آمادگی دارد تا موضوعات تحقیقاتی بیشتری، متناسب با پروژه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی و فناوری‌‌اطلاعات، از جمله هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین در حوزه فناوری‌‌اطلاعات، مدیریت و تعیین نقشه راه پروژه‌های هوش مصنوعی، طراحی آنتن، لینک‌های مایکروویو و سطوح هوشمند قابل پیکربندی مجدد (RIS) برای شبکه‌های 5G و بالاتر، طراحی الگوریتم‌های هوشمند به منظور بهینه‌سازی و نگهداری شبکه‌های مخابراتی و… را تعریف کند و با همکاری دانشجویان آن‌ها را توسعه دهد.

اولویت‌های پژوهشی ایرانسل تنها به پژوهش‌های فنی و مهندسی خلاصه نمی‌شود و حوزه‌های مختلفی از جمله بازاریابی، دیجیتال و ارتباط با مشتریان را هم در تعامل با فعالیت‌های آزمایشگاه هوش مصنوعی، دربرمی‌گیرد.
استراتژی ایرانسل در چند سال اخیر، حرکت از شرکت خدمات ارتباط‌پایه (Telco) به شرکت فناوری‌محور (Techco) است که هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم، بتواند خدمات متنوعی را عرضه کند و زیست‌بوم دیجیتال کشور را توانمندتر سازد. ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای تحقق این امر، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی و دانشجویان برتر را در دستور کار خود قرار داده است.

مجموعه ایرانسل‌لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است. چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا