فناوری های نوین

تخصیص یک تا ۲ همت به استان‌ها برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه امضای توافقنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان استانی در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان که امروز در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد با تاکید بر اینکه این یک موافقت نامه است و نه تفاهم نامه، گفت: در این موافقت نامه به طور کامل شاخص‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌ها و اهداف مشخص است و کل برنامه طی ۲ سال اجرا می‌شود. به نظر من این یک اتفاق بزرگ است به این جهت که رئیس مجمع نمایندگان استان، استاندار، وزیر کشور و معاون علمی هر ۴ سوی این موافقت نامه در یک محورهای مشخصی برای سرمایه گذاری و حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان موافقت دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در این موافقت نامه همه شاخص‌ها معلوم و قابل اندازه گیری است و تعهدات هر کدام از طرفین کاملاً مشخص است، افزود: شاخص‌های اندازه گیری در استان‌ها افزایش گردش مالی شرکت‌ها، تعداد شرکت‌ها، اشتغال تخصصی، تعداد محصولات دانش بنیان و … هستند. منابع هم برای هر استان بین هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان در ۲ سال به صورت تلفیق منابع اعتبارات معاونت علمی، تبصره ۱۸، منابع اعتبارات مالیاتی و منابع صندوق نواوری و شکوفایی در کنار منابع استان برنامه ریزی و مشخص شده است.

وی با بیان این مطلب که هر ۳ ماه بار یکبار پیشرفت برنامه پایش می‌شود و گزارش پیشرفت بر مبنای شاخص‌ها به دولت و مردم ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: باور دارم این حرکت بزرگترین حرکتی است که در طول سال‌های گذشته برای بحث مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و توزیع عدالت در حمایت‌های دانش بنیان اتفاق افتاده است.

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: یکی از موضوعات مهم امروز اقتصاد دانش بنیان است که با قانون جهش تولید دانش بنیان وارد مرحله جدیدی شده است؛ در این قانون پیش بینی شده که استان‌ها نقش ویژه ای ایفا کنند. ظرفیت استان‌ها ظرفیت خوبی است و الحمدالله با ابتکار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نواوری و شکوفایی و استانداران یک هماهنگی خوبی ایجاد شده تا با همکاری یکدیگر این موضوع را به طور جدی در استان‌ها پیگیری کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه منابع مالی این طرح هم از سوی معاونت علمی و هم از سوی صندوق نواوری هم منابع استانی تأمین خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد حداقل در هر استانی نزدیک به یک همت تا ۲ همت اعتبار برای پیشبرد برنامه‌ها تأمین شود و امیدوارم با تفاهم مشترک امروز یک حرکت جهش گونه‌ای داشته باشیم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا