اخبار سایت

اخبار سیاسی ۲۸فروردین؛ هشدارها به رژیم صهیونیستی/برنامه‌های روز ارتش

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز به ریاست سید ابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

رئیس جمهور در این جلسه بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی و نیز اجرای دقیق قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

رئیس دولت سیزدهم ظهر امروز هم در دیداری که با شیخ «علی خطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان داشت، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آنها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

رئیسی همچنین در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیرقطر با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش‌زایی در منطقه دانست و تصریح کرد: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

وی درگفت و گوی تلفنی با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن در کنار ملت فلسطین قطعا در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی موثر بوده و معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.

ادامه واکنش ها در پی پاسخ سپاه به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

«طوفان الاقصی» و «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونسیتی را شکست

پاسخ ایران در صورت تکرار خطای رژیم صهیونسیتی محکم‌تر خواهد بود

نتانیاهوی ملعون از سرنوشت صدام ملعون عبرت بگیرد

ملت ایران مانند دوران دفاع مقدس در برابر هر حرکتی ایستاده است

اگر اسرائیل غلطی بکند، وعده‌ای صادق‌تر محقق می‌شود

جمهوری اسلامی ایران هیمنه اسرائیل را در هم شکست

وزارت خارجه، پاسخ نظامی سپاه را تکمیل کرد

پاسخ ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی مقتدرانه بود

****

صبح امروز در آستانه روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

به گفته معاون روابط عمومی و رسانه ارتش همزمان با ۲۹ فروردین، برنامه‌های متنوع فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی برگزار می‌شود؛ همچنین علاوه بر این برنامه‌ها، رژه سراسری یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران و سایر مراکز استان‌ها انجام خواهد شد.

رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران هم فردا-چهارشنبه در پادگان مرکز پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود.

در نشست خبری که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به احتمال تهدید اسرائیل علیه کشورمان تصریح کرد که امروز آمادگی کامل داریم، رژیم منحوس صهیونیستی بداند ما قاعده جدید ایجاد کردیم که پاسخ شرارت های آنها را خواهیم داد. سفارت و کنسولگری ما در دمشق جزو خاک ما محسوب می شود و ماموریت نیروهای مسلح ما حفاظت از خاک ایران است و پاسخ قاطعی هم به دشمن داده شد و اگر تکرار شود، پاسخ سخت تری داده خواهد شد.

همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ،  امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیام هایی جداگانه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

به همین مناسبت در جلسه علنی امروز جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش با حضور در جایگاه میهمانان صحن مجلس، از نزدیک در جریان فرآیند قانونگذاری و نظارت قوه مقننه قرار گرفتند.

محمد باقر قالیباف هم در نطق پیش از دستور خود، روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس همچنین درباره وضعیت بازار ارز هم خبر داد: با توجه به اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

نمایندگان نیز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند و ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی را اصلاح کردند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست وهشتم فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از سوی ستاد انتخابات کشور منتشر شد که می توانید را اینجا بخوانید .

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا