اخبار سایت

آموزش: چگونه آدرس آی‌پی خود را در ایکس پنهان کنیم


پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک قابلیت تماس صوتی و تصویری را در دسترس همه کاربران قرار داده است. اما از زمان راه‌اندازی این قابلیت، یک مشکل حفظ حریم خصوصی هم نمایان شده است.

این تغییرات باعث شده است که هرکسی که شما را در این پلتفرم دنبال می‌کند، بتواند به طور پیش‌فرض با شما تماس بگیرد و آدرس آی‌پی (پروتکل اینترنت) شما را ببیند. 

آدرس آی‌پی، مکان تلفن و کامپیوتر شما را نشان می‌دهد، در واقع این نحوه دریافت پیام و بارگیری وب‌سایت‌ها است. حالا زمانی که این آدرس افشا شود، ممکن است شما در معرض خطرات مختلف از هرزنامه‌های اینترنتی گرفته تا سرقت شناسه و افشای موقعیت مکانی‌تان قرار بگیرید. 

این مساله، خطر جدی برای فعالان حقوق بشر دارد. آنها اصولا برای جلوگیری از آزار و اذیت و بازداشت، اکانت‌هایی با نام‌های مستعار می‌سازند. 

اگر می‌خواهید از تماس‌های افرادی که نمی‌شناسید دوری کنید یا اگر می‌خواهید آدرس آی‌پی خود را از کاربران دیگر شبکه ایکس پنهان کنید، باید تنظیمات برنامه تلفن همراه خود را تغییر دهید:

به تنظیمات «پیام مستقیم» خود بروید
اپلیکیشن شبکه اجتماعی ایکس را باز کنید. روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید، به قسمت «تنظیمات و پشتیبانی» (Settings and Support) بروید و سپس «تنظیمات و حریم خصوصی» (Settings and privacy) را انتخاب کنید. 

منوی «حریم خصوصی و ایمنی» (Privacy and safety) را باز کنید و سپس به قسمت «پیام‌های مستقیم» (Direct messages) بروید. 

 

 

نحوه محدود کردن افرادی که می‌توانند آدرس آی‌پی شما را ببینند

اگر می‌خواهید از عملکردهای تماس صوتی و تصویری جدید شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنید، اما در عین حال می‌خواهید آدرس آی‌پی خود را محدود کنید، به پایین صفحه بروید و گزینه «حریم خصوصی تماس پیشرفته» (Enhanced call privacy) را تغییر دهید. این گزینه به طور پیش‌فرض خاموش است. 

شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید این تنظیمات به شما کمک می‌کند تا آدرس آی‌پی‌تان در حین تماس فاش نشود. 

در همین قسمت، تعدادی انتخاب برای محدود کردن افرادی که می‌توانند با شما تماس بگیرند هم وجود دارد، از جمله گزینه‌ای که فقط به افراد موجود در دفترچه آدرس شما اجازه برقراری تماس می‌دهد. 
 

چگونه تماس‌های صوتی و تصویری را به طور کامل خاموش کنیم

در منوی «پیام‌های مستقیم» گزینه «فعال کردن تماس صوتی و تصویری» (Enable audio and video calling) را خاموش کنید. این گزینه باعث می‌شود دیگر کسی نتواند در شبکه اجتماعی ایکس با شما تماس بگیرد. 

محدود کردن نمایش آدرس آی‌پی و خاموش کردن کامل تماس‌ها تنها در اپلیکیشن تلفن همراه این شبکه اجتماعی قابل استفاده است. حداقل در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد گزینه‌ای برای این تغییرات در نسخه وب ایکس وجود داشته باشد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا