اخبار سایت

اپل در دادگاه حق امتیاز اکسیمتر باخت!



دادگاه تجدید نظر آمریکا 2 رای پیشین دادگاهی درباره شکایت شرکت ماسیمو از اپل درباره مالکیت معنوی حسگرهای اکسیژن خون در مدل های جدیدتر اپل واج تایید و از شاکی حمایت کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، رای دادگاه تجدیدنظر مربوط به یافته های دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا است و در حالی ارائه می شود که اپل به طور جداگانه سعی دارد ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا توسط کمیسیون بین المللی تجارت را لغو کند.

در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا(ITC) اعلام کرد اپل دو حق امتیاز اختراع شرکت ماسیمو و Cercacor Laboratories را نقض کرده است.

پس از یک بررسی ۶۰ روزه، تصمیم ITC برای ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند اپل که فناوری های سنجش اکسیژن خون ( متعلق به شرکت ماسیمو) در آنها به کار رفته بود، نهایی شد اما شرکت پیش از آن ساعت های هوشمند حامل فناوری مذکور را از فروشگاه های فیزیکی حذف و فروش آنلاین آنها را متوقف کرده بود.

این شرکت قبل از تعطیلات کریسمس فروش ساعت های خود رامتوقف کرد و در یک خواست که ۲۷ دسامبر ثبت شده، اعلام کرد اگر دستورات پیشین دادگاه به مدت دو هفته پابرجا بماند با خسارت های غیرقابل جبرانی روبرو می شود که در نهایت دادگاه تجدیدنظر آمریکا ممنوعیت واردات کمیسیون دولتی برای واردات اپل واچ را به طور موقت لغو کرد و این شرکت می تواند فروش ساعت های هوشمند پرچمدار خود را از سر گیرد.

پیش از این دادگاه تجدید نظر در رای خود اعلام کرده بود ممنوعیت واردات و فروش اپل متوقف می شود تا درخواست اپل برای توقف طولانی‌مدت رای در طول فرآیند تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد. دادگاه تا 10 ژانویه( دیروز به وقت آمریکا) به ITC فرصت داده بود تا به درخواست اپل پاسخ دهد.

ممنوعیت واردات در حال حاضر اجرا نمی شود زیرا اپل آن را به چالش کشیده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا