اخبار سایت

نسخه جدید چت‌بات ارنی بایدو رونمایی شد




رابین لی، مدیرعامل بایدو، در رویدادی در پکن، نسخه Ernie ۴.۰ را در پکن معرفی کرد. نسخه جدید این چت‌بات هوش مصنوعی، به قابلیت‌های حافظه متمرکز بوده است. مدیرعامل بایدو نشان داد Ernie ۴.۰ چطور پوسترها و ویدئوهای تبلیغاتی می‌سازد و یک رمان هنرهای رزمی را در لحظه می‌نویسد.

اما تحلیلگران تحت تاثیر قرار نگرفتند. لو یانشیا، تحلیلگر شرکت مشاوره آی دی سی گفت: نسخه Ernie ۴.۰، فاقد قابلیت‌های شاخص در مقایسه با نسخه قبلی است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش سهام بایدو در هنگ کنگ در معاملات صبح روز سه شنبه، ۱.۳۲ درصد کاهش یافت در حالی که شاخص هانگ سنگ، ۰.۷ درصد رشد داشت.

بایدو که صاحب بزرگترین موتور جست‌وجوی اینترنت چین است، پس از معرفی چت بات چت جی‌پی‌تی توسط شرکت OpenAI در سال گذشته و تب جهانی برای این فناوری، در خط مقدم مدل‌های هوش مصنوعی در چین قرار گرفت.

این شرکت در مارس، چت بات هوش مصنوعی ارنی بات را عرضه کرد اما نمایش از قبل ضبط شده این ابزار، نظر سرمایه گذاران را جلب نکرد.

بایدو در اوت از دولت چین برای انتشار عمومی محصولات هوش مصنوعی مجوز گرفت. وانگ هایفنگ، مدیر فناوری بایدو گفت:  ارنی از زمانی که برای استفاده عمومی، قابل دسترس شده است، ۴۵ میلیون کاربر داشته است.

طبق آمار شرکت CLSA، چین اکنون دستکم ۱۳۰ مدل زبان بزرگ دارد که معادل ۴۰ درصد از کل زبان‌های بزرگ موجود در جهان است و از این نظر پس از آمریکا (۵۰ درصد) در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پکن الزامات امنیتی مربوط را برای شرکت‌هایی که خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می‌کنند را هفته گذشته منتشر کرد که شامل فهرست سیاه از منابعی است که نمی‌توانند برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا