فناوری اطلاعات

جریمه آسیب رساندن به وسایل هواپیما


همراه داشتن برخی از وسایل در داخل کابین هواپیما به دلیل آسیب به سایر مسافرین و کابین هواپیما جرم محسوب می‌شود؛ از همین رو برای جلوگیری از این آسیب سعی بر آن شده است تا هر شرکت هواپیمایی جریمه‌ای مخصوص برای این مشکل در نظر بگیرد تا در حین پرواز افراد با دقت بیشتری وسایل موردنیاز خود را به داخل هواپیما وارد ‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، شما اگر با این وسایل ممنوعه بیشتر آشنا شوید، بدون شک در هنگام ورود به هواپیما نه خیلی وقت مهمان‌داران هواپیما گرفته می‌شود و نه خودتان از پرواز جا می‌مانید و جریمه‌ای به شما تحمیل می‌شود؛ از آنجایی‌ که نرخ مشخص و ثابتی در این راستا برای جریمه کردن شما وجود ندارد و هر شرکت هواپیمایی نرخ مصوب مخصوص به خود را دارد.

در نوشته پیش رو سعی بر آن داریم تا بیشتر شما را با وسایل ممنوعه آشنا کنیم تا از این مشکل در امان باشید. برای خرید بلیط ارزان هواپیما (https://www.alibaba.ir/cheap-ticket) و بلیط چارتر نیز می‌توانید در کسری از زمان به وب‌سایت معتبر علی بابا سری بزنید. اگر قصد سفرهای هوایی را دارید، با ما همراه باشید.

جریمه آسیب به وسایل هواپیما

همان‌طور که می‌دانید همراه داشتن وسایل ممنوعه سبب می‌شود تا شرکت‌های هواپیمایی شما را جریمه کنند. درست شبیه حمل بار اضافه که شما را متحمل پرداخت جریمه می‌کند. پس بهتر است از همراه داشتن وسایل ممنوعه طی سفرهای داخلی و خارجی مطلع باشید و از این مشکل در امان بمانید.

 حمل مایعات به کابین هواپیما

برخی از مایعات در زمان چک کردن چمدان شما اجازه ورود به داخل هواپیما را ندارند؛ به‌ عنوان‌ مثال همراه داشتن روغن و مواد چرب با وزن بالای 100 میلی‌گرم، شامپو، ادکلن و عطر از مواردی است که قابل‌ حمل در بخش بار نیست. از همین رو برای جابه‌جا کردن هر ماده مایعی باید وزن آن کمتر از 100 میلی‌گرم باشد و در پلاستیک شفاف قرار داده شود تا اجازه ورود با بار دستی شما را کسب کند.

این مطلب را هم بخوانید: برای اجاره ویلا شمال لب دریا به کدام شهر سفر کنیم؟

لوازم غیرمجاز ورزشی

فرقی نمی‌کند که سفر شما داخلی است یا خارجی به هر صورت وسایل غیرمجاز اجازه ورود به هواپیما را ندارد؛ به‌ عنوان‌ مثال شما نمی‌توانید انواع چوب مانند چوب بیس‌بال، چوب گلف، چوب بیلیارد، تیر و کمان، دارت، لوازم هاکی و باتوم اسکی وارد کابین هواپیما کنید. در صورتی‌که ورزشکار هستید و ناچار به جابه‌جایی آن با هواپیما هستید. باید آن‌ها را در بسته‌بندی که ایمنی آن را حفظ می‌کند و در بخش حمل بار به آن آسیبی وارد نمی‌شود قرار دهید و سپس آن را به بخش باربری هواپیما تحویل دهید.

وسایل برنده و تیز

شما به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توانید وسایل تیز و برنده را به داخل هواپیما ببرید حتی اگر به‌ عنوان سوغاتی آن را خریده باشید. این وسایل شامل تیغ موکت‌بری و کارتر، انواع قیچی حتی قیچی‌های مخصوص برای کوتاهی، انواع چاقو حتی چاقو آشپزخانه، شیشه و بطری‌های شیشه‌ای، دشنه، خنجر، پنجه بکس، ناخن‌گیر، تیغ جراحی و تیغ ریش‌تراشی است. در صورتی‌که این وسایل مربوط به کار شما می‌شود باید حتماً در بسته‌بندی که ایمنی صددرصدی را فراهم کند، انجام شود و سپس آن را به باربری هواپیما تحویل دهید. به‌ هیچ‌ عنوان این وسایل را در داخل ساک دستی خود قرار ندهید چون حتی اگر آسیبی هم به هواپیما وارد نکنید جریمه به شما تعلق می‌گیرد.

تجهیزات و ابزارآلات

اگر بگویم حتی وسایل کودک شما که شبیه به تجهیزات و ابزارآلات است هم اجازه ورود به کابین هواپیما را ندارد، باور می‌کنید. شما نمی‌توانید پیچ‌گوشتی، دریل و سایر وسایل فنی دیگر را با ساک دستی به داخل کابین بیاورید.

شاید با خود بگوید مگر اسلحه است که اجازه حمل آن را نداریم. باید به شما بگویم این وسایل طی سفر ایمنی مسافرت‌های هوایی را کم می‌کند به همین خاطر به‌ هیچ‌ عنوان به‌ غیر از بخش بار شما اجازه وارد کردن آن به داخل کابین را ندارید. شما برای جابه‌جایی وسایل مکانیکی و یدکی بزرگ هم نباید از بخش باربری هواپیمای مسافربری درخواست کمک داشته باشید. بلکه برای جابه‌جایی آن باید از طریق کارگو اقدام کنید. این بخش از خدمات حمل‌ونقل بیشتر برای جابه‌جایی وسایل زیاد تجار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات و مواد آتش‌زا

همراه داشتن هر وسیله‌ای که سبب ایجاد آتش شود به داخل کابین هواپیما با بار دستی شما ممنوع است. شما نمی‌توانید فندک را در ساک دستی‌تان قرار دهید مگر اینکه مواد اشتعال‌زای آن را خالی کرده باشید یا اینکه اجازه وارد کردن کبریت حتی یک بسته کوچک را هم ندارید. استفاده از گازهای سفری که هیچ خطری هم ندارد باز ممنوع است.

برای لحظه‌ای فکر کنید مسافری که کنار شما نشسته است مواد آتش‌زا با خود حمل می‌کند درست وقتی‌که بین زمین و آسمان هستید و هیچ راه پس و پیشی ندارید چه احساسی به شما دست می‌دهد. به یاد داشته باشید که فندک را در داخل چمدان خود هم اجازه ندارید، بگذارید چون خطرساز است و ممکن است باعث آتش‌سوزی هواپیما شود.

خوراکی‌های ممنوعه

تمام مواد غذایی که قرار است وارد هواپیما شود با اشعه ایکس مورد بررسی قرار می‌گیرد. همراه داشتن گوشت، سبزیجات، دانه‌های گیاهی به داخل هواپیما ممنوع است. ممکن است بذر شما آفت داشته باشد و در هواپیما پخش شود به شکلی که حتی خرمای هسته‌دار هم نمی‌توانید وارد هواپیما کنید. سبزیجات خشک، آجیل و زعفران را اگر با عنوان سوغاتی و با چانه‌زنی بخواهید وارد هواپیما کنید شاید موفق شوید.

کلام آخر

همان‌طور که در این مطلب پیش رو مطالعه کردید همراه داشتن برخی از وسایل ممنوعه سبب آسیب رسیدن به هواپیما در قسمت بار و کابین آن می‌شود. پس‌ نیازی نیست شما حتماً به‌ صورت مستقیم به صندلی و یا بخش بار در بالای سر خود آسیب وارد کنید یا اینکه مشکلی را برای هواپیما پیش بیاورید تا جریمه‌ای به شما تحمیل شود.

همین‌ که شما یکی از این وسایل نام‌ برده را با خود به داخل هواپیما وارد کنید شرکت هواپیمایی شما را با پرداخت هزینه مالی جریمه می‌کند. همراه داشتن مواد آتش‌زا ممکن است سبب آتش‌سوزی شود. وسایل تیز سبب ایجاد حس ناامنی در مسافران می‌شود. خوراکی‌ها شاید آفتی را با خود به همراه داشته باشند. برخی از مواد غذایی را به سایر کشورهای خارجی نمی‌توانید وارد کنید.

ابزارآلات و وسایل ورزشی نیز به هواپیما آسیب می‌زند؛ در نهایت هر مایعی که سبب آسیب رساندن به بخش باربری می‌شود شما را متحمل جریمه می‌کند. با دانستن شرایط فوق اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما و بلیط چارتر را دارید به وب‌سایت علی بابا سری بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا