اخبار سایت

مایکروسافت و آمازون ملزم به شناسایی مشتریان خارجی می‌شوند



پیشنهاد دولت بایدن که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، از این شرکت‌ها می‌خواهد که نام و آدرس IP مشتریان خارجی را فاش کنند. بر اساس پیش‌نویس مقرراتی که روز یکشنبه منتشر شد، آمازون و همتایانش نظیر گوگل، باید بودجه‌ای را برای جمع‌آوری این جزئیات و گزارش هرگونه فعالیت مشکوک در نظر بگیرند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در صورت اجرایی شدن این مقررات، واشنگتن می‌تواند از این الزامات، برای بستن راه اصلی که شرکت‌های چینی از طریق آن به دیتاسنترها و سرورهای ضروری برای آموزش و میزبانی هوش مصنوعی دسترسی دارند، استفاده کنند.

این مقررات همچنین وظیفه جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری را بر عهده خدمات ابری می‌گذارند. این وظیفه بی‌شباهت به قوانین سختگیرانه «مشتری خود را بشناس» حاکم بر صنعت مالی، نیست. فراهم کنندگان خدمات ابری آمریکا نگران هستند که محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های آنها با کاربران خارج از کشور بدون اقدامات مشابه توسط کشورهای متحد، به ضرر شرکت‌های آمریکایی باشد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، روز جمعه گفت: تیم او در تلاش است تا تهدیدات امنیت ملی از ناحیه توسعه هوش مصنوعی را ریشه کن کند که این تلاش، احتمالا بر شرکت‌های چینی متمرکز است. واشنگتن که پیش از این، برای محدود کردن دسترسی پکن به پیشرفته‌ترین نیمه رساناها تلاش کرده است، می‌خواهد توانایی شرکت‌های چینی برای توسعه هوش مصنوعی با قابلیت‌های نظامی بالقوه را محدود کند.

ریموندو در واشنگتن گفت: افتادن این مدل‌ها به دست بازیگران غیردولتی یا افرادی که متحدان ما نیستند، بسیار خطرناک است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در اکتبر به وزارت بازرگانی دستور داد در تلاش برای شناسایی بازیگران خارجی که ممکن است از هوش مصنوعی برای انجام فعالیت‌های مخرب سایبری، استفاده کنند، چنین افشاگری‌هایی را الزامی کند.

آمریکا پیش از نهایی کردن این مقررات تا ۲۹ آوریل، درباره قانون پیشنهادی نظرخواهی کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد ممکن است استثنایی برای قوانین شناسایی برای شرکت‌های تابعه خارجی فراهم کنندگان خدمات ابری آمریکا قائل شود.

همچنین به نظر دهندگانی که تاکنون برای گسترده‌ترین تعریف ممکن از سرویس ابری آمریکا فشار آورده‌اند، اشاره کرده و افزود: روشن می‌کند که آیا شرکت‌های تابعه خارجی، مشمول این قوانین قرار می‌گیرند یا خیر.

توسعه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نسل بعدی چین، یکی از نگرانی‌های اصلی دولت آمریکا است که پکن را رقیب اصلی استراتژیک جهانی خود می‌داند.

واشنگتن تلاش کرده است با محدود کردن صادرات تراشه به این کشور و تحریم شرکت‌های چینی، پیشرفت‌های چین را مهار کند، اما شرکت‌های فناوری این کشور با وجود محدودیت‌های آمریکا، موفق شده‌اند پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا در اکتبر، کنترل‌های خود را برای حفظ کنترل بیشتر روی تراشه‌ها، تجهیزات و مناطق جغرافیایی تشدید کرد. یکی از این بازنگری‌ها، شرکت‌های مستقر در چین را که در بیش از ۴۰ کشور فعالیت می‌کنند، هدف قرار می‌دهد تا از استفاده این شرکت‌ها از کشورهای دیگر به‌عنوان واسطه، برای تامین نیمه‌رساناهایی که در داخل به آنها دسترسی ندارند، جلوگیری کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا