اخبار سایت

بهره مندی بیش از ۸ هزار سرباز از آموزش‌های مهارتی سپاه البرز



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا حیدرنیا مطرح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیرو و سرمایه انسانی می‌فرمایند: برای هر کشوری، هیچ ثروتی، هیچ منبع و نیرویی ارزشمندتر از نیروی انسانی کارآمد و مؤمن و آزاده و سرافراز نیست.

وی نیروی انسانی کارآمد را بزرگترین سرمایه یک کشور دانست و با اشاره به اهمیت مهارت آموزی سربازان وظیفه افزود: طی پنج سال گذشته و از بدو آغاز فرایند آموزش‌های مهارتی سربازان، بیش از هشت هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی سپاه البرز بهره مند شده‌اند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به طراحی اطلس جامع مشاغل مورد نیاز استان تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی سربازان بر اساس نیازهای استان طراحی و اجرا شده‌اند تا آنها بتوانند پس از بهره گیری از دوره‌های مهارتی در راستای رفع نیازها و ظرفیت بازار کار استان مثمر ثمر باشند.

سردار حیدرنیا با اشاره به تخصیص وام خوداشتغالی به سربازانی که از دوره‌های مهارتی بهره مند می‌شوند، گفت: علاوه بر وام‌های بانکی مصوب برای سربازان متخصص، سپاه البرز از ظرفیت وام‌های خوداشتغالی تبصره ۱۶ بسیج سازندگی نیز جهت ایجاد شغل برای سربازان پس از خدمت استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت جذب نیروهای متخصص، مؤمن و متعهد در سپاه استان البرز در جهت افزایش بهره وری خاطرنشان کرد: بخشی از نیروهای متخصص و مؤمن وظیفه جهت حضور و فعالیت به عنوان پاسدار جذب سپاه استان البرز خواهند شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا