فناوری های نوین

الکترود یکبار مصرف برای دستگاه های الکتروکاردیوگرافی تولید شد



‌ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، الکترود یکبار مصرف ویژه دستگاه های الکتروکاردیوگرافی است که مانیتورینگ وضعیت قلب و عضله را انجام می‌دهد. این الکترودها به منظور اتصال سیم دستگاه مانیتور قلب به قفسه سینه بیمار به منظور نشان دادن سیگنال‌های قلبی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت ویرا فن گستر برتر آداک از مجموعه های مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است خط تولید الکترودهای یکبار مصرف الکترو کاردیوگرافی را بومی و این محصول کاربردی را تولید کند.

امیر حسین آرین نیا مدیرعامل این مجموعه با اشاره به فعالیت ۱۸ ساله در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: با تیمی از متخصصان از ۱ سال قبل با حضور در مرکز رشد پارک فناوری پردیس، برای تولید الکترودهای یکبار مصرف الکترو کاردیوگرافی فعالیت خود را آغاز و پس از ۶ ماه خط تولید این محصول را بومی سازی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر واردات این محصول، ۸ شرکت داخلی هم در حال تولید این الکترودها هستند و محصول مجموعه ما علاوه بر کیفیت بالا در حد نمونه های خارجی، مجوز فروش از اداره کل تجهیزات پزشکی و تأییده بیمارستان‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی را کسب کرده است. همچنین قیمت محصول تولیدی این مجموعه در مقایسه با نمونه های خارجی، تقریباً نصف است.

آرین نیا در خصوص موارد استفاده از این محصول گفت: الکترودهای یکبار مصرف به عنوان واسط بین بدن انسان و دستگاه الکتروکاردیوگرافی و تست های ورزش استفاده می شود و نقش ویژه ای در بخش های مراقبت ویژه و بررسی علائم حیاتی بیمار ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت ویرا فن گستر برتر آداک حضور ۷ متخصص رشته های مختلف در این شرکت و استفاده از مشاوره متخصصان بیرونی را از عوامل موفقیت این مجمعه برشمرد و افزود: حضور در پارک فناوری پردیس، علاوه بر بهره‌مندی از حمایت های معنوی پارک و استفاده از قوانین کلان حمایتی از مجموعه های فناور و دانش بنیان، این امکان را برای ما فراهم کرد تا مشورت های مختلفی از متخصصان تجهیزات پزشکی دریافت کنیم.

وی در پایان گفت: با همکاری با دانشگاه و استفاده از تجارب گذشته، درصدد تولید محصولات جدید در حوزه تجهیزات پزشکی هستیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا