فناوری های نوین

اسپیس ایکس در یک شب ۲ پرتاب فضایی انجام داد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این شرکت نخست در ساعت ۲۳:۰۵ دقیقه به وقت گرینویچ دیشب یک موشک فالکون۹ همراه ۲۳ ماهواره استارلینک را از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به مدار زمین فرستاد.

بوستر اول موشک حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این یازدهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود که ۴ مورد از پرتاب های آن برای ارسال ماهواره های استارلینک به مدار زمین بوده است.

اسپیس ایکس در یک شب ۲ پرتاب فضایی انجام داد

چند ساعت بعد و به طور دقیق تر در ساعت ۴:۰۹ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ این شرکت ۲۳ ماهواره استارلینک دیگر را از مقر فضایی در کالیفرنیا به مدار زمین فرستاد. این موشک از مقر فضایی وندربرگ به فضا رفت. ماموریت مذکور دومین عملیات پرتاب ماهواره های استارلینک در فاصله زمانی حدود ۵ ساعت بود. این موشک حدود ۸.۲۵ دقیقه پس از پرتاب بوستر اول خود را رها کرد که روی پهپاد کشت اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد. این هفدهمین عملیات پرتاب و فرود بوستر مذکور بود. ۱۱ مورد از این عملیات ها برای ارسال ماهواره های استارلینک به مدار زمین بوده است.

بوستر بالایی موشک به سمت مدار پایین زمین به حرکت خود ادامه داد و ۶۲ دقیقه پس از پرتاب ۲۳ ماهواره اینترنتی استارلینک را رها کرد.

در حال حاضر ۵۵۰۰ ماهواره عملیات استارلینک در مدار پایین زمین فعال هستند اما این تعداد در آینده نزدیک بیشتر می شود. اسپیس ایکس هم اکنون مجوز ارسال ۱۲ هزار ماهواره را دارد و خواستار تاییدیه ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا