اخبار سایت

این روش راه رفتن به کاهش نیم‌ کیلوگرم وزن در هفته کمک می‌کند



افرادی که تمرینات شدید بدنی در مدت زمان کم (تمرینات اینتروال) را در برنامه سلامتشان دارند، احتمالا شرایط بهتری برای کاهش وزن خواهند داشت.

دنیز میکلاس مربی شخصی اهل النویز به مناسبت روز جهانی مبارزه با چاقی گفت: «شدت پیاده‌روی در سوزاندن کالری بیشتر و بهبود سیستم قلبی-تنفسی نقش کلیدی دارد.»

او پیشنهاد کرد که بعد از هر ۴ تا ۶ دقیقه راه رفتن عادی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه باسرعت زیاد پیاده‌روی کنید و بعد از آن ۳۰ ثانیه‌ به‌آرامی ادامه دهید.

او همچنین گفت، حمل وزنه یا راه رفتن در سربالایی ممکن است شما را سریعتر به تناسب اندام‌ برساند.

به گفته میکلاس، تمرین بدنی شدید سرعتی، به دلیل تاثیرات فیزیولوژیکی‌اش، سبب سوزاندن کالری بیشتری پس از تمرین می‌شود. تاثیر فیزیولوژیکی این تمرین به «مصرف بیش از حد اکسیژن پس از ورزش» یا ای‌پی‌او‌سی (EPOC) معروف است. ای‌پی‌او‌سی گاهی به «تاثیرات بعد از کالری‌سوزی» هم گفته می‌شود.

میکلاس تاکید کرد: «همراه کردن تمرینات ورزشی با رژیم غذایی سالم موثرتر از محدودکردن کالری مصرفی به‌تنهایی است. ورزش می‌تواند به حفظ و افزایش توده بدون چربی بدن کمک کند که نتیجه‌اش سوزاندن کالری روزانه بیشتر است.»

به گزارش «گودهاوس کیپینگ»، چه از تمرینات شدید سرعتی خوشتان بیاید چه نیاید، پیاده‌روی روش موثری برای کاهش وزن است که فوایدی  مانند کاهش فشار خون، بهبود خلق‌وخو، افزایش استحکام استخوان‌ها و هضم بهتر را نیز به همراه دارد.

به گفته تیموتی برنت، مدرس حرکت‌شناسی در دانشگاه ایالتی اورگن-کسکیدز، با پیمودن ۱.۵ کیلومتر، چه دو ماراتن باشد چه پیاده‌روی آرام، حدود ۱۰۰ کالری می‌سوزد.

به گفته او، در این پژوهش‌ها یک «فرد معمولی» با وزن حدود ۶۸ کیلوگرم در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر وزن شما بیش از این است در هر ساعت بیش از ۱۰۰ کالری می‌سوزانید، و اگر وزنتان کمتر است برای سوزاندن همان میزان کالری باید بیشتر راه بروید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا