اخبار سایت

رفع ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در سفرهای هوایی



قوانین جدید که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا وضع شد، به مسافران در اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد تا به تماس‌های تلفنی، ارسال پیام‌های متنی و تماشای ویدیوهای آنلاین در طی پرواز ادامه دهند.

مسافران اتحادیه اروپا به زودی اجازه خواهند یافت تا از تلفن‌های همراه خود در طول پرواز استفاده کنند. 

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، طبق مطالعه جدیدی که توسط شرکت مسافری کایاک انجام شده است، از هر پنج مسافر یک نفر با این تغییر مخالف است. ۲۱ درصد از بریتانیایی‌ها مخالف این تصمیم هستند، همچنین ۴۰ درصد از کسانی‌که از آن استقبال می‌کنند، معتقدند که استفاده از تلفن همراه باید محدود شود و «ساعت‌های آرام» در پروازها تعیین شود.

مدیر شرکت کایاک در بریتانیا در این باره گفت: «یک پرواز معمولا می‌تواند به عنوان زمانی برای توقف روند جاری زندگی در نظر گرفته ‌شود. اما برخی مسافران آن را بخشی از تجربه خود در تعطیلات، استراحت و یا قطع ارتباط با جهان با چرت زدن و تماشای یک فیلم در حین پرواز می‌دانند. امری که می‌تواند توسط افرادی که از قابلیت نسل پنجم تلفن همراه (5G) استفاده می‌کنند، مختل شود.» وی با ابراز امیدواری در مورد احترام گذاشتن مردم به اطرافیان خود آن را برای جلوگیری از بروز هرگونه هیاهو لازم دانست.

فعال کردن حالت پرواز در هواپیماها برای چه بود؟

کمیسیون اروپا در طی تصمیمی به خطوط هوایی اجازه داد تا علاوه بر مجوز استفاده از تلفن همراه به مسافران خود، فناوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا 5G را نیز در هواپیما ارائه کنند.

از آن‌جایی که تا به امروز مسافران هوایی اتحادیه اروپا باید تلفن همراه خود را خاموش کنند یا حالت هواپیما را در طول مدت سفر فعال کنند، این موضوع تغییری قابل توجه به حساب می‌آید.

دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا گفت که پیشتر مشخص نبود که شبکه انتقال داده‌های تلفن همراه چگونه می‌تواند بر ارتباطات درون پرواز تأثیر بگذارد و «بیم آن می‌رفت که آنها با سیستم‌های کنترل خودکار پرواز تداخل داشته باشند اما  تجربه، خطر تداخل را بسیار کم تشخیص داد.»

 

با این حال در ایالات متحده، همچنان نگرانی‌هایی در مورد ایجاد اختلال توسط فرکانس‌های 5G در سیستم‌های پروازی وجود دارد. حتی مواردی از ایجاد اختلال دراندازه‌گیری ارتفاع مطرح شده است.

اما ویتینگهام تایید کرد که این موضوع در بریتانیا و اتحادیه اروپا مطرح نیست و احتمال اخلال را بسیار کمتر از ایالات متحده دانست: «ما مجموعه‌ای از فرکانس‌های متفاوت برای 5G داریم و تنظیمات قدرت برق ما کمتر از میزان مجاز در ایالات متحده است.»

دای ویتینگهام افزود: «مسافران خواستار استفاده از 5G هستند و ما این امکان را به آن‌ها می‌دهیم، اما اقداماتی برای اطمینان از بی‌خطر بودن آن انجام خواهد شد.»

چه زمانی مسافران می توانند در اتحادیه اروپا تماس تلفنی برقرار کنند؟

تایید کمیسیون اروپا به این معنی است که خطوط هوایی به زودی به مسافران اجازه می‌دهند تا از شبکه تبادل دادهٔ‌های تلفن همراه در پروازها استفاده کنند که آن به معنای برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام و نگاه کردن به محتوای آنلاین نیز هست.

خطوط هوایی می‌توانند از طریق فرکانس‌های 5G دسترسی به اینترنت پرسرعت را فراهم کنند و به مسافران این امکان را می‌دهند که در عرض چند دقیقه یک فیلم را دانلود کنند.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «5G خدمات نوآورانه‌ای را به شهروندان و فرصت‌هایی را برای رشد کسب‌وکارهای اروپایی ارائه می‌کند.»

او در همین‌باره افزود: «وقتی صحبت از امکانات ارائه شده توسط اتصال فوق سریع و با ظرفیت بالا به میان می‌آید، آسمان دیگر محدود نیست.»

با این حال هنوز نگرانی‌هایی از بر هم خوردن آرامش حین پرواز در کنار افرادی که با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند، وجود دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا