اخبار سایت

ادعای رگولاتوری: هیچ قطعی سراسری اینترنت در سال گذشته میلادی نداشتیم



امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی-  در باره گزارش اخیر انجمن موسوم به تجارت الکترونیک تهران اظهار کرد:  با وجود اینکه در متن نکاتی خوبی داشت اما تیترهای آن غیر کارشناسی، سیاسی و بعضا خالی از حقیقت بود.  در سال گذشته میلادی، کشور هیچ قطعی سراسری اینترنت نداشته است  و حتی دولت در برابر تقاضای قطعی اینترنت در زمان کنکور نیز مقاومت کرد و برخلاف سنوات قبل اینترنت به صورت مقطعی نیز قطع نشد.

وی افزود: این تیتر گزارش که در خاموشی مطلق اینترنت در دنیا رکورد دار هستیم خلاف واقع و بدون پشتوانه کارشناسی است و چنین تیترهایی افکار عمومی را مخدوش و ایجاد ناامیدی می کند.  در جایی از این گزارش و بخش فیلترینگ که سهم عمده ای از این گزارش دارد به ۴۸ سایت که به ادعایشان با اختلال روبرو هستند اشاره شده در حالی که ۱۴ سایت بر روی آی پی کشور ما مسدود شده و تحریمی است و اختلالی از داخل کشور ندارد، حدود ۳۰ سایت از ۳۵ سایت دیگر نیز در زمان دولت های قبل محدود شده‌اند.  

لاجوردی تأکید کرد: وزارت ارتباطات هم همواره اعلام کرده که از بازنگری در سیاست مسدودسازی و سایت های محدودشده چه در دولت های قبل و چه برخی از ۴-۵ سایت و پلتفرمی که در جریانات سال گذشته محدود شده حمایت می‌کند و تجدیدنظر در این موارد را بارها در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و مرکز ملی فضای مجازی پیگیری کرده و در این باره توضیح داده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه  در متن خود گزارش گفته شده است که شاخص های کیفی اینترنت نسبت به ابتدای سال بهبود پیدا کرده است؛ در حالیکه اغلب تیترهای گزارش و به تبع آن رسانه ها، هدفی غیر از کمک به بهبود را متبادر می‌کنند؛ تصریح کرد:  از هر نقد سازنده ای برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می کنیم. در مورد مشابه همین گزارش، قبلا همکاران بنده مفصل با نویسندگان جلسه گذاشته‌اند و در حضورشان شاخص های کیفیت شبکه را تست کرده‌اند. انتظارم از مجموعه های تخصصی برخوردی حرفه‌ای‌تر و منصفانه است.

منبع: ایسنا

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا