اخبار سایت

اپل برای اولین بار بازار فروش گوشی‌های هوشمند در چین را در دست گرفت


داده‌های بنیاد Canalys که به تحلیل بازارهای فناوری در جهان می‌پردازد، گزارش داد که سهم بازار غول فناوری آمریکایی در دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۱۹ درصد رسیده است.

عملکرد قوی اپل در چین در سال گذشته پس از کاهش فروش آن در سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش تولید در کارخانه‌های چینی در نتیجه سیاست ضد کووید پکن صورت گرفت.

عملکرد قوی همچنین در پی موضع سخت پکن در قبال این شرکت است زیرا رقابت بین ایالات متحده و چین در بخش فناوری افزایش می‌یابد.

گزارش‌های رسانه‌ها در سال گذشته اعلام کردند که به کارمندان دولت چین دستور داده شده که به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها، از آیفون در محل کار خود استفاده نکنند.

در ماه سپتامبر، وزارت خارجه چین وجود این ممنوعیت را رد کرد، اما گفت که گزارش‌ها حاکی از «حوادث امنیتی مرتبط با تلفن‌های همراه اپل» است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، طی بازدیدی از پکن در ماه مارس گفت که شرکت او از یک رابطه همزیستی با چین لذت می‌برد.

پس از اپل در سال گذشته در بازار عرضه گوشی‌های هوشمند در چین، سه شرکت محلی Vivo، Oppo و Honor قرار داشتند.

 

محموله‌ها دستگاه‌هایی هستند که شرکت‌ها برای شخص ثالث ارسال می‌کنند و فروش مستقیم را منعکس نمی‌کنند، اما با این وجود نشان‌دهنده تقاضا هستند.

سال گذشته نیز شاهد بازگشت قدرتمندی برای هواوی بودیم، غول فناوری مستقر در شنژن که هدف تحریم‌های سخت‌گیرانه واشنگتن قرار گرفت.

لوکاس ژونگ، تحلیلگر Canalys، با اشاره به بازگشت شرکت هواوی به فهرست پنج برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند چین پس از ۱۰ فصل، گفت: هواوی به بزرگترین اسب تیره در سه ماهه چهارم تبدیل شده است.

در ماه آگوست، هواوی گوشی Mate 60 Pro خود را با یک تراشه پیشرفته و داخلی تولید کرد و در جریان سفر جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده به پکن، آن را عرضه کرد.

تلفن جدید هواوی بحث چ‌هایی را در مورد اینکه آیا تلاش‌های واشنگتن برای محدود کردن پیشرفت فناوری چین موثر است یا خیر، برانگیخته است.

در گزارش Canalys آمده است که هواوی در سه ماهه چهارم سال گذشته به رشد ۴۷ درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند دست یافته است، در حالی که رشد اپل تنها ۶ درصد بوده است.

این گزارش نشان داد که فروش گوشی‌های آنر در سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد و ویوو ۱۱ درصد کاهش داشته است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا